Početna Moj Zagreb Zagreb.hr U Hrvatskoj počinje sa radom Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment

U Hrvatskoj počinje sa radom Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment

1593
0

Damir JugoCentar za razvoj karijera, koji ce djelovatiu okviru Bernaysa, za svakog ce studenta, koji to ne bude mogao sam, osigurati praksu kod vise od 30 partnerskih institucija

U Hrvatskoj s radom kreće Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment, visokoobrazovna institucija koja će prva u Hrvatskoj i regiji izvoditi cjeloviti program na području komunikacijskog menadžmenta i odnosa s javnošću. U Hrvatskoj postoje i državni fakulteti i privatne visoke škole koje izvode srodne programe, ali Bernays je prva institucija koja je objedinila i preddiplomsku (3 godine) i diplomsku (2 godine) razinu obrazovanja. Upisi započinju već u srpnju, a nastava u studenom ove godine.
Za prvog dekana Bernaysa bit će imenovan Damir Jugo, poznati hrvatski stručnjak za odnose s javnošću koji je proteklih desetak godina radio u jednoj od vodećih hrvatskih agencija za odnose s javnošću Millenium promocija. Osim toga, bio je angažiran kao predavač na zagrebačkom Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu, Veleučilištu VERN i brojnim drugim visokoobrazovnim institucijama. Sa Damirom smo razgovarali za MM portal o ovom velikom obrazovnom projektu za komunikacijsku struku u regiji.

Škola je dobila ime po pioniru PR-a, čovjeku koji je još 1923. objavio prvu knjigu o odnosima s javnošću „Kristaliziranje javnog mnenja“. Osim što ste time odali počast osnivaču struke, ima li još neke simbolike u odabiru naziva za Vašu visokoobrazovnu instituciju?

Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment dobila je ime po čovjeku koji je stvarni otac odnosa s javnošću u cijelom svijetu. Čovjek koji je 1923. godine napisao prvu knjigu o odnosima s javnošću i iste godine pokrenuo prvu ikad katedru o odnosima s javnošću na Sveučilištu New York. Takvom se titulom može nazivati bez ikakve dileme. Simbolika za Hrvatsku i regiju je posve jasna, smatramo da je Bernays, kako skraćeno nazivamo našu instituciju, uistinu prva visokoobrazovna institucija koja nudi cjelovito visoko obrazovanje na području odnosa s javnošću. Iako postoje druge visokoobrazovne institucije koje izvode slične programe, niti jedna nema potpuno prilagođenu petogodišnju vertikalu nakon koje netko može bez dileme reći da je potpuno obrazovan stručnjak za odnose s javnošću i komunikacijski menadžment. Ono što nam je dalo dodatnu potvrdu da smo na pravom tragu jest osobni pristanak kćeri Edwarda Bernaysa, gospođe Anne Bernays, inače profesorice na Sveučilištu Harvard, da naša institucija nosi ime njezinog slavnog oca. U takvim okolnostima, sigurni smo da uspjeh Bernaysa ne može izostati.

Pored predavača iz akademske oblasti, svoja znanja i iskustva studentima Edward Bernays-a će prenositi i ljudi iz prakse, voditelji uspješnih PR agencija, ljudi iz tvrtki i medija. Možete li nam navesti neka imena?

Točno. Za kvalitetu jedne visokoobrazovne institucije ključni su predavači koji će studentima prenositi znanje i iskustva iz prakse. Od prvog dana rada na osnivanju Bernaysa ideja je bila stvoriti centralno mjesto za obrazovanje budućih zaposlenika svih agencija, PR odjela tvrtki i institucija, ali i medijskih kuća. Još jedna potvrda da smo na pravom putu je čitav niz pozitivnih reakcija kolega iz prakse i njihova želja za sudjelovanjem u nastavi i razvoju studijskih programa. Svi će oni, kroz Akademski savjet naše institucije, posebno savjetodavno tijelo za unaprjeđenje kvalitete studija, kroz sudjelovanje u izvođenju nastave te kroz rad sa studentima koji će u nekim od njihovih institucija pohađati stručne prakse, dati svoj doprinos u obrazovanju novih mladih PR stručnjaka. Imena je mnogo, od Aleksandre Kolarić, predsjednice Hrvatske udruge za odnose s javnošću (HUOJ), Kristine Laco i Violete Colić iz Digitela, odnosno Premise, kreativnog dvojca Bruketa – Žinić, Ankice Mamić iz IM&C-a, direktora sadržaja Večernjeg list, Dražena Klarića, predsjednika Uprave Slobodne Dalmacije Miroslava Ivića, Dubravke Jusić iz Vipneta, Siniše Kovačića s HRT-a, Krešimira Macana iz agencije Manjgura, direktora agencije Millenium Promocija, Marija Petrovića, Drenislava Žekića, Marija Aunedi Medeka iz Media Vala, Igora Vukasovića iz Hypo Alpe Adria Banke, Darije Mateljak i Dubravka Miholića iz agencije Hauska&Partner, Dijane Dešković iz agencije Spona, Davora Pavića iz Splitsko-Dalmatinske županije, Manuele Šole iz agencije Abrakadabra, Ivice Granića s portala Oko. Imena iz prakse je jednostavno toliko da bi nam trebao jedan zaseban intervju u kojem bismo razgovarali samo o njima.

Planirali ste dovoditi i predavače iz inozemstva uključujući i Anne Bernays, kćerku Edwarda Bernaysa, profesoricu na Nieman Foundation Sveučilišta Harvard?

Tako je, svjetski poznato ime koje nosi naša institucija obvezuje nas da kvaliteta nastave bude na svjetskoj razini. Činjenica je da su SAD kolijevka znanja, kad su u pitanju odnosi s javnošću i da ćemo u stručnom smislu naginjati u tom smjeru, ali uz maksimalno prilagođavanje lokalnim trendovima i specifičnostima. Anne Bernays ne samo da će predavati već će biti i počasna predsjednica našeg Akademskog savjeta, Les Potter sa Sveučilišta Towson također će imati veliku ulogu u nastavnom kadru, a jedan od stalnih predavača bit će i Lynne Montgomery, dugogodišnja diplomantkinja i stručnjakinja za poslovnu etiku. Ovo su samo neka od imena, želja nam je svake akademske godine imati po nekoliko novih predavača s vodećih Sveučilišta i Fakulteta iz inozemstva koji će omogućiti da studenti dobiju ne samo lokalno primjenjivo znanje, već i da budu upoznati s ključnim trendovima komunikacijskog menadžmenta u cijelom svijetu.

Osim što će slušati predavanja ljudi iz prakse, studenti će moći za vrijeme studija obavljati i praksu u agencijama, medijima i tvrtkama. Hoće li to skratiti period njihovog sazrijevanja za posao nakon studija, jer jedno vaše istraživanje govori da je diplomiranim komunikolozima sa drugih fakulteta do sada u prosjeku trebalo oko godinu i pol dana da postanu sposobni profesionalno obavljati svoj posao. Poslodavci nemaju tih godinu i pol dan na raspolaganju da čekaju sazrijevanje.

Istina, tko si danas u ovako izazovnim recesijskim trenutcima može priuštiti da osobu koje se pet godina školuje još godinu i pol ili dvije uči i prilagođava se radu u stvarnom svijetu? Poslodavci nemaju toliko vremena na raspolaganju, a to je vrijeme nažalost nužno da bi se studenti osposobili za samostalan rad. Neke naše projekcije pokazuju da bismo kombiniranjem teorije i prakse, kakvim smo zamislili naš program, taj period mogli skratiti i za godinu dana pa bi našim diplomantima za samostalan rad trebalo tek šest mjeseci nakon diplome. To se može postići inzistiranjem na praksi, ali ne na način da studenti budu ostavljeni sami se snalaziti u bespućima tržišta tražeći tko će ih primiti da odrade nekoliko tjedana prakse, već osiguravanjem prakse kroz Centar za razvoj karijera koji će djelovati u okviru Bernaysa, a koji će za svakog studenta koji to ne bude mogao sam, osigurati praksu kod više od 30 naših partnerskih institucija i na taj im način omogućiti da u ranoj fazi svog školovanja definiraju koja im grana odnosa s javnošću ili medija više odgovara i u kojem se smjeru žele razvijati u budućnosti. Na kraju krajeva, gotovo će svakodnevno kroz nastavu biti u kontaktu sa vodećim hrvatskim praktičarima što im omogućava da se pokažu i dokažu na pravom mjestu i pred pravim ljudima. Vrata ćemo im širom otvoriti, a na svakom je studentu posebno da odlučno i čvrsto zakorači kroz njih i uđe u svijet prakse.

Edward Bernays prva Visoka škola za komunikacijski menadžment ima studijske programe preddiplomskog i diplomskog studija. Hoće li polaznici nakon prve tri, odnosno druge dvije godine, imati mogućnost nastaviti daljnje školovanje?

Školovanje je u današnje vrijeme nešto što nikad ne smije prestati, a o tom smo segmentu također vodili računa prilikom rada na osnivanje Bernaysa. Prve tri godine, odnosno naš stručni studij „Mediji i kultura društva“ temelj su za bavljenje odnosima s javnošću i komunikacijskim menadžmentom. Stručnim prvostupnicima novinarstva i odnosa s javnošću koji završe ovaj studij logičan nastavak je specijalistički diplomski stručni studij „Odnosi s javnošću“ koji traje dvije godine i nakon kojeg postaju stručni specijalisti odnosa s javnošću, stječu visoku stručnu spremu i nakon kojeg su savršeno spremni samostalno djelovati na hrvatskom i regionalnom tržištu odnosa s javnošću. Za one koji žele nastaviti i nakon toga, krenuti možda i prema znanstvenoj karijeri, moći će to i nastaviti na poslijediplomskim studijima na nekoj od naših partnerskih institucija poput Sveučilišta u Dubrovniku, inače mentorske institucije Bernaysa, koja zajedno sa Sveučilištem J. J. Strossmayera u Osijeku izvodi doktorski studij iz komunikologije. Mogućnosti koje stoje na raspolaganju našim studentima su zaista ogromne.

Deset godina ste u praksi odnosa s javnošću, u agenciji Millenium promocija. Kako, nakon tog vremena i golemog iskustva, ocjenjujete stanje PR struke u Hrvatskoj i nivo obrazovanja ljudi koji se bave PR-om?

Osobno sam imao sreću što sam gotovo deset godina radio u jednoj od najuspješnijih agencija u cijeloj regiji, ali istovremeno kao predavač surađivati s Fakultetom političkih znanosti u Zagrebu i još nekoliko visokoobrazovnih institucija u Hrvatskoj i regiji. Ono što mogu reći, nakon tih deset godina rada u teoriji i praksi, je da nivo obrazovanja eksponencijalno raste jer, budimo realni, PR je u Hrvatskoj i regiji mlada struka i normalno je da u educiranosti kasnimo za razvijenijim tržištima. Vrlo mjerljiv podatak je da mladim ljudima nakon studija treba do dvije godine kako bi se prilagodili radu na tržištu što je jednostavno previše u današnjim okvirima kad vlada ekonomska kriza i recesija. Taj period jednostavno treba skratiti. S druge strane, brojni projekti koje su vodili kolege u cijeloj regiji pokazuju da struka kontinuirano napreduje i da se oni ne razlikuju mnogo od svjetskih projekata. Pozitivni pomaci su dakle konstantni i kontinuirani, a siguran sam da će osnivanje Bernaysa zaista biti generator pozitivnih promjena kad su u pitanju mladi ljudi koji će ubrzo zavladati hrvatskom i regionalnom komunikacijskom scenom i tržištem

Razgovarao: Ekrem Dupanović