Početna Moj Zagreb Novosti Šokantnim slikama protiv pušenja

Šokantnim slikama protiv pušenja

791
0

Industrija duhana je zaprepaštena: EU namjerava uvesti stroža pravila za prodaju cigareta, kako bi se zaštitili potrošači. Može li se tako smanjiti broj pušača i oboljenja izazvanih pušenjem?

“Zamislite da se svakog dana sruši jedan Jumbo-jet s 300 putnika. Pa nitko više ne bi ušao u neki avion”, kaže Martina Pötschke-Langer iz Njemačkog centra za istraživanje raka za Deutsche Welle. Prema navodima te ustanove godišnje u Njemačkoj umire 110.000 ljudi od posljedica korištenja duhana.

Ali dosada ta činjenica nije pušače uspjela odvratiti od cigareta: “Potencijal za stvaranje ovisnosti je naprosto suviše velik”, objašnjava Pötschke-Langer. U Njemačkoj redovito puši četvrtina odraslih osoba, dok su u nekim drugim zemljama te kvote još daleko više: u Koreji, Rusiji ili Bangladešu redovito puši više od polovice stanovnika.

U Njemačkoj je pušenje već godinama tema koja izaziva burne rasprave. O zabrani pušenja u barovima i javnim zgradama se vode žustre diskusije pristalica i protivnika i regulativa nije u svim njemačkim saveznim zemljama jedinstvena. A ovih dana je najavljena nova ideja koja će dodatno uzburkati duhove: Povjerenstvo Europske komisije za zdravstvo i zaštitu potrošača je najavilo nove smjernice o konzumiranju duhana.

Najveća novina: na kutijama cigareta bi ubuduće trebale biti objavljivane šokirajuće fotografije koje jasno pokazuju štetu po zdravlje koju izaziva pušenje. Najčešće se tu radi o raku pluća, kroničnim oboljenjima pluća i oboljenjima krvnog sustava koja mogu dovesti do infarkta ili moždanog udara. U Australiji, Kanadi i Brazilu su takve slike na kutijama cigareta već obavezne. Tako bi primjerice tekst “Pušenje izaziva rak usne šupljine” bio ubuduće popraćen fotografijom jednog čovjeka oboljelog od te bolesti. Do sada je u Njemačkoj bila obaveza da se na kutijama cigareta samo otisne čisto tekstualno upozorenje, primjerice “Pušenje ubija”.

“Fotografije su efikasne”

Radikalne fotografije pokazuju rezultata, navodi Pötschke-Langer. “Mi znamo na osnovi istraživanja koja su provođena, da takva slikovna upozorenja povećavaju vjerojatnost prestanka pušenja.” Argument lobista duhanske industrije, da su potrošači već i sada vrlo opsežno i kvalitetno informirani o opasnostima pušenja, ona odbacuje: “Prije svega se osobe niskog obrazovanja često opiru prosvjećivanju.” A oni koji već godinama puše su se već navikli na tekstualna upozorenja. Zbog toga je važno strategiju s vremena na vrijeme mijenjati: “Ova upozorenja su vrlo efikasno i jeftino sredstvo komunikacije, jer ona dopiru neposredno do svakog pušača”, kaže Pötschke-Langer.

Više na profitiraj.hr