Početna Događanja Školarcima neophodne tehnike za borbu sa stresom

Školarcima neophodne tehnike za borbu sa stresom

275
0

Većina roditelja ističe kako su školska djeca danas preopterećena, a psihijatri i psiholozi upozoravaju na negativne trendove koji prate mentalno zdravlje djece.

Zbog toga pedagozi prigrljuju nove tehnike koje djeci pomažu u borbi sa stresom i drugim izazovima koje im donosi odrastanje u tzv. digitalnom svijetu. Jedna od tehnika koja je zaživjela u mnogim školama na Zapadu, je mindfulness. Riječ je o znanstveno potvrđenoj metodi mentalnog treninga koja kod djece potiče mentalni te razvoj emocionalne inteligencije.

„Kao što su zdrava prehrana i kretanje važni za zdravlje našeg tijela, tako je i mindfulness kao mentalni trening važan za zdravlje našeg uma i upravljanje osjećajima. Koncept i praksa mindfulnesa počiva na 30 godina znanstvenih istraživanja s najuglednijih svjetskih sveučilišta među kojima su Harvard, Yale, Cambridge i Oxford. Te su studije dokazale da mindfulness smanjuje stres, povećava osjećaj sreće, koncentraciju i akademski uspjeh“, kazala je dr. sc. Branka Novosel koja je u Hrvatskoj pokrenula Mind Body Lab mindfulness, program koji se sada prakticira u desetak gradova diljem zemlje.

Kako bi s osnovama te korisne tehnike upoznala školarce, u zainteresiranim školama učenicima drži predavanja i radionice. Tako je gostovala u Osnovnoj školi Zapruđe u Zagrebu gdje su učenici jednog četvrtog razreda s pozornošću upijali savjete kako se smiriti dubokim disanjem, kako izoštriti osjetila, posebice vid i sluh, kako raspoznavati pozitivne od negativnih emocije te kako njima pravovremeno i odgovarajuće upravljati.

„Svjesni smo da su djeca pod velikim pritiskom školskog programa, ali i vlastitog te perfekcionizma svojih roditelja. Zbog toga je naša škola u stalnoj potrazi za alatima i načinima kako da se djeca opuste tijekom nastave, pogotovo onima koje mogu koristiti tijekom čitavog školovanja. Tu su razni sadržaji – od kreativnih radionica do vježbi tehnika poput mindfulnessa“, kazala je Ružica Vitman Sović, ravnateljica Osnovne škole Zapruđe.

Vježbe mindfulnessa kod djece sustavno jačaju njihovu kreativnost, samodisciplinu i ustrajnost, a od posebne su im koristi uslijed stresnih situacija poput ispita. Samokontrola je, otkrilo je istraživanje Harvarda provedeno na tisuću ljudi u dobi do 32 godine, ključ uspjeha. Ona obuhvaća fokusiranje, svjesnu pozornost i ovladavanje emocijama.