Početna Vijesti Zanimljivosti Sedam razloga zašto ste uvijek gladni

Sedam razloga zašto ste uvijek gladni

1015
0

Foto: ThinkstockVrijeme za ručak ili večeru nije još niti blizu no vi svejedno osjećate veliku glad? Provjerite razloge koji dovode do stalnog osjećaja gladi. Možda se tijelo urotilo protiv vas ili imate loše prehrambene navike.

Piše: Tatjana Gržana/She.hr

Ne doručkujete

Pecivo s nogu može se učiniti kao odlična ideja ako ste u gužvi, no pređe li vam to u naviku organizam neće biti presretan. Naime, dobar doručak kombinira proteine i ugljikohidrate te pomaže održavanju sitosti. Namjestite si alarm 10 minuta ranije i uživajte u zdravom početku dana.

Preskačete obroke

Cjelodnevno izgladnjivanje i bogata večera, recept su za debljanje. Nakon ovakvog režima bit će vam puno teže dostići zadovoljavajuću razinu sitosti, što će u konačnici završiti prejedanjem.

Žedni ste

Mnogi znaju pomiješati osjećaj gladi i žeđi. Stoga, ako vam tijelo žudi za hranom prvo razmislite o velikoj čaši vode, možda ste samo dehidrirali.

Foto: Thinkstock

Ne hranite se zdravo

Industrijski proizvedena hrana samo će stvoriti prividan osjećaj sitosti, koji je vrlo kratkog vijeka. Često konzumiranje ovog tipa hrane samo uzrokuje brzo otpuštanje šećera u krv nakon čega ćete biti još gladniji.

Ne spavate dovoljno

Razlog zašto se nakon neprospavane noći javlja glad je u razinama hormona grelina u stanicama trbušnog tkiva, ali i u različitim dijelovima mozga i hipotalamusa. Prije nego što jedemo, razina ovog hormona u tijelu je vrlo visoka te stimulira moždane stanice, koje nam daju do znanja da bismo trebali jesti. Nakon što pojedemo, razina hormona drastično se smanjuje.

Foto: Thinkstock

Dosadno vam je

Dosada je vrlo čest razlog za posezanjem za nezdravim grickalicama, što podiže razinu dopamina tj. sreće.

Pod stresom ste

Bez obzira na to je li riječ o fizičkom ili psihičkom stresu, hipotalamus šalje signal za oslobađanje kortizola, hormona stresa. Znanstvenici su zaključili da visoka razina kortizola, do koje dolazi kod kroničnog stresa, može povećati apetit.