Početna _playlist Program MEDIA – od Babaroge do ljepotice

Program MEDIA – od Babaroge do ljepotice

1195
0
20 godina programa Media

20 godina programa MediaPredstavljanjem hrvatskih primjera sudjelovanja u Programu MEDIA, jedinom programu Europske unije putem kojega se pruža potpora europskom audiovizualnom sektoru u Zagrebu je obilježeno 20 godina osnutka tog programa.

Europski parlament pokrenuo je Program 1991., a sada je u tijeku peta inačica Programa jedinstvenog naziva MEDIA 2007, koja traje do 2013. s proračunom od 755 milijuna eura. Hrvatska je potpisivanjem Memoranduma o razumijevanju između vlade RH i Europske zajednice postala ravnopravna članica uz još tridesetak zemalja. MEDIA desk Hrvatske (osnovan 2008.) radi u sklopu Hrvatskoga audiovizualnog centra (HAVC) na promicanju i širenju informacija o tom programu.

Veleposlanik Delegacije Europske unije u Hrvatskoj Paul Vandoren izrazio je zadovoljstvo što je hrvatsko sudjelovanje u Programu MEDIA rezultiralo s mnogo projekata što, ustvrdio je, pokazuje da je Hrvatska već dio Europe. Ohrabrivši sudionike Programa da nastave i dalje prijavljivati svoje projekte, Vandoren im je poručio kako su oni već pokazali da imaju talent, viziju i kvalitetu s kojima su konkurentni prema ostalim europskim zemljama.

Hrvoje Hribar, ravnatelj HAVC-a, ocijenio je kako je Program MEDIA dobra zamjena za zajedničku europsku audiovizualnu politiku koje nema jer velike i male zemlje imaju previše različita načela i pravila na tom području. Napomenuvši kako postoji jaka europska filmska zajednica kojoj pripada i Hrvatska, Hribar je izrazio žaljenje što ne postoji i europska audiovizualna publika koja bi bila povezana kao što je to slučaj s europskim audiovizualnim djelatnicima.

Od ulaska Hrvatske u Program MEDIA nije prošao nijedan natječaj da hrvatski korisnici nisu iz njega povukli sredstva, istaknula je Martina Petrović, voditeljica Ureda MEDIA deska Hrvatske. Na natječaju 2009./2010. bili smo osmi po odobrenim filmskim projektima, a drugi po odobrenim festivalima, a na natječaju 2010./2011. Hrvatska je povukla više od 676 tisuća eura, odnosno 5,31 posto puta više nego što je uplaćeno za jednogodišnju članarinu, dodala je.

Svoja iskustva s Programom MEDIA na proslavi je predstavilo petnaestak producenata, predstavnika festivala i art-kina i distributera. Ankica Jurić Tilić iz producentske tvrtke “Kinorama”, čiji je film “Koko i duhovi” bio prvi hrvatski film koji je dobio potporu Programa za razvoj projekta, rekla je kako joj je bilo izuzetno dragocjeno dobiti potporu za razvoj projekta.

“Kinorama” je na zadnjem natječaju zauzela četvrto mjesto po kvaliteti napisanoga projekta, u kategoriji potpore za razvoj skupnih projekata, čime joj se dodjeljuje 126 tisuća eura, za projekte “Sveta Ana u polju” Zvonimira Jurića, “Zagonetni dječak” Dražena Žarkovića, “Zvizdan” Dalibora Matanića i “Zeleni pas”, za kojeg se još ne zna tko će ga režirati. (Hina /Online-Zagreb.hr)

Video: Infopunkt.tv

Hrvoje Hribar o sličnosti Hrvatske i programa Media

[infopunkt 3410&video=07 nolink]

Petrović o aktivnostima programa

[infopunkt 3410&video=03 nolink]

Vandoren o Hrvatskoj u proramu Media

[infopunkt 3410&video=05 nolink]