Početna Vijesti Business Poslovna vizija

Poslovna vizija

1122
1

Foto: MMrezaAko vaše težnje ne dolaze iz dubine vaše duše i iz vaših stvarnih uvjerenja, teško ćete ih ostvariti. Upitajte se jeste li i koliko ste zadovoljni svojim poslovnim životom. Ili možda žudite za nekim promjenama.

piše: Inga Lalić

Dobro oblikovana poslovna vizija više će značiti za vaše poslovanje nego najbolji proizvod, ili usluga koji imate. Jednako važno, ako ne i važnije, jest kako komunicirate svoju viziju i prepoznaju li je vaši klijenti.

Vizija je početak i kraj. Ništa je ne može zamijeniti. Za ostvarenje vizije treba hrabrosti. Ona vodi poduzetnika. Poduzetnik bez vizije ne zna kamo ide. U najboljem slučaju putuje u krug. Svi uspješni poduzetnici posjeduju viziju onoga što moraju postići. Ta vizija postaje energija koja se krije iza svakog njihovog napora i sila koja ih vodi kroz sve probleme s kojima se susreću. Ima li viziju, poduzetnik ima i misiju. Ne ide jedno bez drugog. Ne postoji li vizija – energija se smanjuje, rokovi se ne poštuju, na površinu počinju izranjati osobne namjere, proizvodnja slabi, tim suradnika se razilazi, klijenti odlaze…

Vizija je glavni motor i pokretač cijele tvrtke. Riječ vizija potječe od latinskog korijena i znači vidjeti. To što vidimo ovisi o tome kamo gledamo. San, ili vizija jedna je od najmoćnijih sila u svemiru. Stvaranje velike vizije ne zahtijeva ništa više vremena i energije od stvaranja male vizije. Razlika između uspješnih i neuspješnih poduzetnika je u tome što su uspješni poduzetnici jednostavno imali veću viziju. Još je i Albert Einstein rekao da je mašta važnija od znanja. Vid je ono što vidimo svojim očima, a vizija je ono što vidimo svojim umom. Sve što nas okružuje, sve što je napravljeno i čemu se divimo prvo je nastalo kao vizija u nečijoj glavi, a tek je onda stvoreno i provedeno u djelo.

Vizija se ne kupuje, ne moli i ne posuđuje. Dolazi iznutra. Ako vam nedostaje vizija, zavirite u sebe. Izvucite na površinu svoje nadarenosti i želje. Poslušajte svoj zov. Vizija nije neka tajanstvena kvaliteta, nego izrasta iz vaše prošlosti, iz vašeg dosadašnjeg iskustva. Vizija je dalekosežna, premašuje pojedinca i uvijek uključuje druge ljude i dodaje vrijednost u njihov život. Ako vaša vizija ne uključuje druge vjerojatno je premala.

Vizija se ponaša kao magnet – privlači, poziva i ujedinjuje ljude. Prikuplja novčana i druga sredstva. Što je veća, privući će više ljudi. Što je izazovnija, svi će se jače boriti za njezino ostvaranje. Ako želite sagraditi brod, ne pričajte ljudima o teškom fizičkom radu, drvima, već im pričajte o prostranstvima mora, pučini, novim krajolicima. Dajte im viziju i krenut će s vama na putovanje.

Vizija počinje u vama. Koja je vaša životna misija? Od čega vam srce zaigra? O čemu sanjate? Ako vaše težnje ne dolaze iz dubine vaše duše i iz vaših stvarnih uvjerenja, teško ćete ih ostvariti. Upitajte se jeste li i koliko ste zadovoljni svojim poslovnim životom. Ili možda žudite za nekim promjenama. Niti jedan se veliki poduzetnik nije borio protiv promjena. Za ostvarenje velike vizije treba vam dobar tim. Sami nećete dospjeti daleko. Također, treba vam i savjet starijih i iskusnijih poduzetnika. Ako želite voditi druge i sami pronađite mentora.

Ako ste već razmišljali o svojoj životnoj viziji i raščlanili je, pogledajte kako je ostvarujete. Zamolite važne ljude u svom životu, bračnog partnera, bliskog prijatelja, ili suradnika da vam kažu prepoznaju li vašu viziju. Ako oni to mogu učiniti, vi onda svoju viziju živite. Ako ste samo razmišljali o svojoj poslovnoj viziji, a niste ju nikada zapisali, napravite to još danas. Pisanje bistri glavu. Pomaže vam da se fokusirate na ono bitno. Zatim je pročitajte i procijenite je li vrijedna onog najboljeg u vama. Ako niste do sada radili na svojoj poslovnoj viziji, razmislite o njoj slijedećih nekoliko tjedana.

Dopunite rečenicu:

Da sam imao __________________________________________________________________________________________,

tada bih ______________________________________________________________________________________________.

Da ste imali nešto što ste jako željeli, primjerice, neograničeno vrijeme, neograničeno puno novca, neograničen priljev informacija, neograničen broj osoblja, neograničena sredstva na raspolaganju; što biste učinili?

Odgovor na to pitanje je vaša vizija.. Neka bude vrijedna truda. Poduzetnik koji ima jasno definiranu poslovnu viziju vjeruje ne samo u to da može ostvariti ono što je zamislio, nego i u to da to mora napraviti.

1 Komentar

Comments are closed.