Početna Izložbe Posljednja prilika da zavirite u unutrašnjost prave podmornice

Posljednja prilika da zavirite u unutrašnjost prave podmornice

podmornica
Foto: Pixabay
Spread the love

Od utorka 31. ožujka, posjetitelji Tehničkog muzeja u Zagrebu imali su priliku upoznati unutrašnjost autentične podmornice iz II. svjetskog rata – P 901. Ako ste ikada razmišljali o tome kakav je osjećaj biti u podmornici, na koji način funkcioniraju njezini navigacijski uređaji, pogonsko postrojenje, naoružanje, periskop i svi ostali neophodni dijelovi, priliku imate još samo u subotu, 4. travnja. od 10 do 13 sati.

Kako stoji na službenim stranicama Tehničkog muzeja, ulaz u podmornicu moguć je isključivo uz posebnu ulaznicu koja se može kupiti na blagajni Muzeja. Cijena pojedinačne ulaznice je 15 kn bez obzira na uzrast djece, a podrazumijeva i razgledavanje stalnog postava Muzeja. Zbog sigurnosnih razloga, ograničen je broj osoba koje u jednom trenutku mogu pristupiti i ući u podmornici te se stoga posjetitelji mole za strpljenje i razumijevanje.

Osim toga, ulaz u podmornicu iziskuje i neke posebne uvjete poput prikladne obuće (bez potpetica) i odjeće (preporučuju se hlače), a iz TMZ-a podsjećaju i na otvor kroz koji se ulazi u podmornici, širok svega 55 centimetara.

Mališan

Svi koji su ikada gledali neki film o podmornicama u Drugom svjetskom ratu vrlo vjerojatno povezuju ovo specifično “oružje” s pričama o Enigmi – “strašnom” njemačkom stroju za šifiranje poruka među nacistima. I ovo je još jedan od razloga zašto skoknuti do Tehničkog muzeja, prilikom razgledavanja moći ćete čuti kako su točno te šifre nastajale te naučiti kako kreirati neke jednostavnije primjere šifriranja.

Mala podmornica P 901, popularno prozvana Mališan, jedan je od najvećih, najtežih i najatraktivnijih izložaka Tehničkog muzeja. S težinom od 40 tona, dužinom 15 metara i širinom 3 metra ubrajala se u kategoriju tzv. džepnih podmornica. U ratnim uvjetima u njoj su boravila tri mornara i časnik, a naoružana je bila sa svega dva torpeda. Mogla je zaroniti do najviše 55 metara dubine. Izgrađena je 1943. u Italiji, a cijeli svoj radni vijek službu je obavljala u Jadranskom moru. Posljednji put je u morskoj vodi bila sredinom pedesetih godina prošlog stoljeća.

Radi se o jedinom potpuno sačuvanom primjerku serije od ukupno 26 podmornica te klase, napravljenih u Italiji tijekom Drugoga svjetskog rata.

Odgovori

Please enter your comment!
Please enter your name here