Početna Grad Zagreb Pješački most preko Miramarske ulice izgradit će se u idućih 40-tak dana

Pješački most preko Miramarske ulice izgradit će se u idućih 40-tak dana

2185
0
Počeli radovi na izgradnji pješačkog mosta preko Miramarske ulice
Foto: Službene stranice Grada Zagreba

Za otprilike 40-60 dana, Zagrepčani će do Botaničkog vrta moći doći pasarelom – pješačkim mostom preko Miramarske ulice, najavio je gradonačelnik Grada Zagreba Milan Bandić na otvorenju radova, najavivši da će se ukloniti postojeća neugledna žičana ograda na Vrtu te zamijeniti onom od kovanog željeza.

Pješački most koji spaja Adrenalinski park i Botanički vrt projekt je arhitekta Branka Silađina, vrijedan 950.000 kuna a građanima će na raspolaganju biti u radno vrijeme Vrta, a sve s ciljem kako bi ta oaza u samome srcu grada bila još dostupnija, ne samo Zagrepčanima, već i putnicima te turistima koji se nađu u neposrednoj blizini.

Tijek radova

Pješački most preko Miramarske ulice izgradit će se paralelno s postojećim željezničkim
podvožnjakom s njegove sjeverne strane, a sve kako bi se uspostavila pješačka komunikacija između Botaničkoga vrta i Adrenalinskog parka što je izgrađen na mjestu negdašnjeg prenoćišta za beskućnike. Osim praktične funkcije, mostom se želi oplemeniti i urbanistička cjelina zagrebačke “zelene potkove”.

Most je čelične konstrukcije u rasponu od 22 i pol metra te širine s ogradama 2 metra. Ograde mosta bit će od kaljenog laminiranog stakla, a podnice od hrastovine. Most bi trebao biti osvijetljen led-rasvjetom, smještenom u rukohvate ograde. Na strani Botaničkog vrta, zbog visinske razlike, planirana je izgradnja pristupnog stepeništa do mosta, kao i vertikalna podizna rampa za invalidne osobe.

Počeli radovi na izgradnji pješačkog mosta preko Miramarske ulice
Foto: Službene stranice Grada Zagreba

Radovi na licu mjesta počinju iskopom temelja u dubini temeljnih greda. Poslije iskopa slijedi zabijanje mikropilota u dubini od 8 m i izlijevanje betona u pilote kako bi se dobila potrebna nosivost podloge za temelje. Nakon toga slijedi izrada oplate, slaganje armature, betoniranje temeljnih greda te radovi na pristupnom stepeništu i vertikalnoj podiznoj platformi.

Paralelno s radovima na licu mjesta, radionički se izrađuje metalna konstrukcija mosta, koja će se izraditi i dopremiti na gradilište u tri dijela te će biti zavarena u cjelinu na mjestu ugradnje. Nakon propisanog roka potrebnog za stvrdnjavanje betona temelja, metalna konstrukcija mosta će se dizalicom postaviti na temelje uz minimalno ometanje prometa. Zatim slijedi montaža podnica i staklenih panela ograde, priključenje rasvjete na električnu energiju i montaža vrata na oba pristupa mostu.

Izvor: Službene stranice Grada Zagreba