Početna Vijesti Kultura Otvorenje izložbe “Škartdirektor” sutra u Galeriji ULUPUH

Otvorenje izložbe “Škartdirektor” sutra u Galeriji ULUPUH

504
0

Autor:
Hina /Online_zagreb

Goran Martin Štimac: tetrapak narančaIzložba “Škartdirektor” Gorana Martina Štimca, kojom će se dati uvid u rad tog međunarodno nagrađivanog autora na području grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija u proteklih deset godina, otvorit će se 6. siječnja u zagrebačkoj Galeriji ULUPUH.

Sam naziv izložbe, na kojoj će se predstaviti plakati, tiskani oglasi i televizijske reklame koji ilustriraju pozitivnu primjenu grafičkog dizajna nastalog u visokokomercijalne svrhe, aktualizira problematiku sve izraženijeg, ali prešutnog prijezira prema komercijalnom dizajnu, u odnosu na ‘onaj drugi’, nastao u kulturne, humanitarne i slične svrhe kojemu struka unaprijed pripisuje veću vrijednost, ističe se u najavi izložbe.

Po Štimčevim riječima, iako se percepcija struke znatno popravila, djelomično je ostala svijest kako nas dizajneri, a osobito oni u oglašivačkoj industriji, varaju i manipuliraju prikazujući razne proizvode i usluge boljima i ljepšima nego što uistinu jesu.

Goran Martin Štimac (1971., Zagreb)
umjetnički je direktor i tekstopisac, bivši višegodišnji kreativni direktor agencije “Digitel”. Član je ULUPUH-ove Sekcije za grafički dizajn i vizualne komunikacije i Hrvatskog dizajnerskog društva (HDD).
Dobitnik je niza nagrada i priznanja na domaćim i međunarodnim oglašivačkim festivalima poput New York Festivala, Epice, Eurobesta, MIAF-a, Magdalena, Effie Croatia, Festa te na izložbama ZGRAF-a i HDD-a. Od 2006. godine vodi vlastiti studio “Razum&Osjećaji” u kojemu se bavi oblikovanjem vizualnih komunikacija s naglaskom na primjeni grafičkog dizajna u oglašivačkoj industriji.

Istina o svjesnoj manipulaciji posve je drugačija, smatra Štimac, napominjući kako reklamni dizajneri i art direktori uopće ne posjeduju egzaktna znanja kojima bi svjesno manipulirali potrošače, već, baš kao i ostali, žele napraviti nešto lijepo, pametno i smisleno.

U predgovoru izložbe Krešimir Purgar je istaknuo da neke od ponajboljih uradaka Gorana Štimca, prvenstveno plakate i oglase nastale u rasponu od jednog desetljeća, karakterizira “jednostavnost vizualnog komuniciranja par excellence”, što ne smatra samo posljedicom reducirane narativnosti, nego i osmišljene stilske strategije strategije koja dodatno fokusira narativnu strukturu na vizualni simbol.

Izložba “Škartdirektor” bit će otvorena do 12. siječnja, a ulaz je slobodan.

Goran Martin Štimac: tetrapak naranča: oglas optike Šarić