Početna Izbor Omiljena radijska voditeljica Ivana Mišerić voli trčanje

Omiljena radijska voditeljica Ivana Mišerić voli trčanje

1861
0

Omiljena radijska voditeljica Ivana Mišerić, posljednjih nekoliko mjeseci, uz naporne probe za TV show kao i radijsku emisiju, pronalazi vremena i za redovitu tjelesnu aktivnost. Kako bi ostala u top formi, a istodobno svoje slobodno vrijeme provela u kvalitetnoj i djelotvornoj rekreaciji, posavjetovala se s iskusnim triatloncem, kineziologom Marcelom Zelenikom. U školi trčanja Omega Ivani je otkrio tehnike trčanja i svakako najpoželjniji savjet – kako ostati motiviran kada splasne početnički elan.

“Trčanje je moja velika sportska ljubav. Pokušavam biti redovita i bez obzira na vremenske uvjete uvijek pronađem vremena za vježbu i rekreaciju. Uz svakodnevne napore, trčanje mi je i određeni ispušni ventil. Preporučila bi svima redovitu tjelesnu aktivnost, a trčanje je zaista jedna od onih koje mogu provoditi svi!”– izjavila je Ivana MIšerić.

Svaki proces rekreativnog tjelesnog vježbanja temelji se na motivaciji, bilo da je ono vezana uz zdravlje ili želju da se oblikuje tijelo i smršavi, a upravo je motivacija najveći problem onih koji tek kreću s prvim treninzima. Prvih tjedan dana je sve dobro, međutim nakon početničkog elana motivacija splašnjava te ju je potrebno obnoviti. Kako pristupiti rješavanju tog problema.

“Temelj rada naše škole je učenje osnovne tehnike trčanja, što pretpostavlja pravilnu poziciju tijela, mehaniku pokreta i pravilno disanje. Ljudima koji u školu stignu bez ikakve kondicije preporučujemo da krenu prvo s hodanjem i kombinacijom kratkih trkačkih i hodajućih ruta, te da postepeno povećavaju trkači dio i smanjuju hodajući, sve dok ne steknu preduvjet da posve izbace hodanje i uživaju u trčanju. U većini slučajeva već nakon mjesec dana redovitih treninga moguće je posve izbaciti hodanje iz treninga. Tek zatim slijedi lagano povećavanje vremenskog trajanja treninga, a rad na brzini dolazi tek kad se dostigne određena razina kondicije.” – izjavio je Marcel Zelenika.

Iskusni triatlonac preporučuje treniranje u grupi. Škole trčanja nisu bez razloga popularne svugdje u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj. Naravno, pravilna tehnika trčanja, zagrijavanja, vrste treninga, sve su dijelovi mozaika koji vas uče treneri u takvim školama, no one postoje i zbog lakšeg motiviranja. Ukoliko trčite u grupi i pogotovo ako je to obaveza koju plaćate, tada se i motivacija iznenađujuće brzo podiže.

ivana miseric 4

Sljedeći korak je postaviti cilj. Nemojte živjeti u zabludi i za cilj si postaviti, samo, da izgubite pet kilograma u tri mjeseca. Cilj mora biti čvršći, jači, bolje motivirajući, pa je najbolje da si uz spomenuto mršavljenje kao cilj postavite istrčati jednu utrku od 5 ili 10 kilometara nakon par mjeseci treninga. Učinite prvi korak i krenite. Vidjet ćete kako to dobro funkcionira.

Osigurajte si odmor, jer odmor od treninga nije samo pitanje zasićenosti tjelesnim vježbanjem, nego i napora koje vaše tijelo trpi za vrijeme treninga. Ako se odmaraju Usain Bolt i Marija Vrajić, nema razloga da to ne činite i vi. Zato nemojte forsirati i riskirati ozljedu, posavjetujte se sa stručnjakom i osigurajte vašem tijelu vrijeme neophodno za oporavak. Ipak, ne zaboravite aktivno provoditi vrijeme van staze.

Internet je prepun različitih savjeta na temu trčanja i rekreativnog tjelesnog vježbanja općenito, no u potrazi za onime što vam treba uvijek morate paziti tko je izvor informacija i jesu li one uopće točne. Zato prije bilo kakve odluke o treningu konzultirajte stručnjaka, ako imate bilo kakvih zdravstvenih problema i svog liječnika, a tek onda se upustite u planiranje treninga.

I za kraj iskusni trener dodaje – “Trkački treninzi ne počinju prvim trkačkim koracima, nego kvalitetnim zagrijavanjem, baš kao što ne završavaju naglim zaustavljanjem i odlaskom kući, nego istezanjem”.