Početna Moj Zagreb Zagreb.hr Oko Zagreba nove autoceste i – golf

Oko Zagreba nove autoceste i – golf

751
0

Autor:
Jozo Renić
[email protected]

čvor kod Buzina (Foto: Siniša Kosić /Medijska mreža)Bliža okolica Zagreba za koju će godinu po svemu sudeći bitno promijeniti izgled. Pred vratima su važne izmjene u prostoru od Zaprešića na zapadu, Velike Gorice na jugu pa do Dugog Sela i Sv. Ivana Zeline na istoku, što će promijeniti život u metropoli.

– Evo, svatko može u ovih nekoliko dana u javnoj raspravi iznijeti svoju primjedbu ili prijedlog o trasi autoceste, željezničke pruge ili o položaju budućih igrališta za golf – rekla nam je Željka Kučinić, voditeljica tima županijskog Zavoda za prostorno uređenje, koji je izradio prijedlog izmjena prostornog plana.

Stjepan Mesić na terenu u Blatu (Foto: Siniša Kosić /Medijska mreža)O čemu je riječ? Zagreb bi u sljedeće tri godine trebao dobiti novu južnu obilaznicu, autocestu koja bi trebala rasteretiti grad od tranzitnog prometa. Obilaznica je već nekoliko godina u zamislima, ali je ovih dana dobila konkretnu potvrdu u prostornim dokumentima. Cesta bi išla od Hrvatskog zagorja, od autoceste Macelj-Zagreb, u čvoru Gradina prešla bi autocestu Bregana-Zagreb, zatim preko karlovačke autoceste prema Mraclinu, južno od Velike Gorice, pa onda prema čvoru u blizini Ivanić Grada te prema Svetoj Heleni. Studiju za obilaznicu pripremio je IGH, a već sada postoje oko Zaprešića tri varijante trase koje još treba razmotriti. Dakako da će se još neko vrijeme pričekati da se vidi što će kazati brojni gradovi i općine čije se lokalne ceste trebaju priključiti na obilaznicu. Kod Velike Gorice sve je uglavnom definirano, jer se dovršava čvor kod Buzina, a lokalna obilaznica praktično je dovršena. No, najavljene su dvojbe oko Zaprešića i Vrbovca, gdje se ne mogu odlučiti hoće li jedan čvor biti kilometar lijevo ili desno.

– Sadašnja obilaznica sagrađena je prije više od 20 godina i odavno je izgubila svoju prvotnu namjenu da rastereti grad od tranzitnog prometa – kaže se u obrazloženju Instituta.

Igrališta za golf posvuda oko grada
Zakonska obveza bila je odrediti niz područja ugostiteljsko-turističke namjene u okolici grada Zagreba, a osobit je naglasak na igralištima za golf, kojih će biti desetak – istočno od Zaprešića prema autocesti, koncentracija tri igrališta južnije (Orešje, Bestovje i Rakitje), zatim kod jezera Novo Čiče, u Hraščici blizu rijeke Save te u Sv. Ivanu Zelini. Igrališta će biti različitih veličina, a planom je predviđeno i koliko će i gdje biti gostiju. Kriteriji o broju ležajeva ili mjesta u kampu uvelike će ovisiti o veličini naselja u kojemu je igralište, ali bi tu još moglo biti dosta rasprave.

Nova bi obilaznica bila nešto duža od 60 km, a smještena 20-ak kilometara južnije. U budućnosti bi dobila i nastavak iza Medvednice, u Hrvatskom zagorju, kuda će se protezati sjeverna obilaznica. Išla bi preko Stubice, spajajući dvije sadašnje autoceste – prema Goričanu, odnosno Macelju. Na neki bi način sve to skupa činilo zagrebački prsten, kakav recimo ima i Beč, pa se ne bi više govorilo o puno skupljoj sjevernoj “zelenoj” tangenti, koja je bila zamišljena po privatnim parcelama u već izgrađenim naseljima u sjevernom dijelu grada. Gradnja kilometra te obilaznice mogla bi stajati oko 10 milijuna eura. Isto tako, mogli bismo pretpostaviti da će biti bespredmetna i zamisao o tunelu kroz Medvednicu, što je također bila jedna od kapitalnih vizija što ih je prije dvije-tri godine predstavljao gradonačelnik Milan Bandić.

Vizije se, međutim, kuju oko Zagreba. Gotovo usporedno s autocestom pruža se i trasa međunarodne željezničke pruge, odabrani su prostori za desetak većih i manjih igrališta za golf, a u planu je i niz uzletišta za male zrakoplove, kojima će zaljubljenici u golf lako stizati na svoju omiljenu zabavu.