Početna Gastro Od obiteljske pržionice na zagrebačkoj periferiji do drugoga mjesta na tržištu

Od obiteljske pržionice na zagrebačkoj periferiji do drugoga mjesta na tržištu

1283
0

Anamaria je svoj put počela kao mala obiteljska pržionica na zagrebačkoj periferiji. Nakon ratnog razdoblja polako počinje uzlazna putanja, period u kojem je Anamaria izrasla u respektabilnu tvrtku i brend prepoznat i omiljen među potrošačima. U početku su u Anamariji proizvodili isključivo prženu mljevenu kavu, odnosno kavu u zrnu. No već početkom 90-ih godina na tržištu se pojavljuju i prve instant kave i  instant cappuccino prahovi, koji su trebali oponašati gustu i ukusnu pjenu svojstvenu pravom talijanskom cappuccinu. Danas te proizvode poznajemo kao „classic“ varijante instant kave, dok je s vremenom proporcionalno potražnji rasla i inovativnost proizvođača, pa se na tržištu pojavljuju i prvi aromatizirani instant napici.

Početkom 2000-ih raste ponuda i potražnja za coffee mixevima, pa se pojavljuju prve verzije instant kave sa već dodanim mlijekom u prahu, poznate kao 2u1, te 3u1 verzije koje sadrže i  mlijeko i šećer. Današnji užurbani način života nalaže uštedu vremena na svim poljima, pa su na ovaj način potrošači instant kave uštedjeli vrijeme potrebno za dodavanje mlijeka i šećera.

Hrvatsko tržište kave

Da su Hrvati kavopije opće je poznata stvar, a svoj omiljeni topli napitak ispijaju u vlastitim domovima i ugostiteljskim objektima. U našoj kulturi je kava više od pukok izvora kofeina, riječ je o svojevrsnom društvenom ritualu. Prema nekim istraživanjima 80% odraslih osoba u Hrvatskoj popije barem 1 šalicu kave dnevno. Godišnja potrošnja kave po glavi stanovnika u Hrvatskoj viša je od svjetskog, ali ipak nešto niža od prosjeka EU, i iznosi oko 5 kg po stanovniku. Daleko najveću potrošnju kave bilježe nordijske zemlje, pa se tako u Finskoj potroši godišnje i preko 12 kg kave po stanovniku, što odgovara dnevnoj količini od oko četiri šalice. Što se tiče hrvatskog tržišta, prema podacima iz 2015. godine, u Hrvatskoj 77,5 posto prodane kave otpada na mljevenu kavu i kavu u zrnu, 16, 8 posto na mješavine, a 5, 7  na instant napitke. Što se tiče udjela među proizvođačima, Anamaria kava drži čvrsto drugo mjesto u većini tržišnih kategorija.

IMG_4632

Anamaria sadašnjost i budućnost

U tvrtki Anamaria trenutno je zaposleno 75 ljudi, a sirova kava koja se koristi u mješavinama većinom stiže iz zemalja Južne Amerike, ponajprije Brazila, dok se kava uvozi i iz Indije. Od krizne 2012. godine kontinuirano rastu prihodi i dobit, a isto se očekuje i sljedećih godina. Dosadašnji fokus Anamarije bila su domaćinstva, no s obzirom na vrlo visoku zastupljenost u tom segmentu i dugogodišnju čvrstu drugu poziciju na tržištu, planovi su usmjereni ka širenju HoReca kanala, dodatnoj ekspanziji na tržištu i potvrđivanju pozicije kao jednog od vodećih opskrbljivača kvalitetnom kavom na tržištu Republike Hrvatske.

U posljednje dvije godine interni kapaciteti orijentirani su prema stranim tržištima, a intenzivni pregovori su urodili plodom, pa  se Anamaria proizvodi mogu naći u skandinavskim zemljama, SAD-u, Rusiji, Kazakhstanu. Osvajanje dalekih prostranstava visoko kvalitetnom kavom najbolja je potvrda da je Anamaria nakon 25 godina i skromnih početaka tvrtka svjetle sadašnjosti i još svjetlije budućnosti.