Početna Vijesti Novi početak za parkove prirode Lonjsko polje i Medvednica

Novi početak za parkove prirode Lonjsko polje i Medvednica

1495
0

Ravnatelji hrvatskih parkova prirode Lonjsko polje i Medvednica susreli su se u ponedjeljak s interesnim skupinama svojih parkova kod jednog od dionika PP Medvednica na Sljemenu te zajedno proslavili novi početak rada za naše prve parkove koji su dobitnici Europskog certifikata za održivi turizam kojeg dodjeljuje Europarc Federacija.

medvednica

Zaposlenicima parkova tom se prigodom pridružio i pomoćnik ministra zaštite okoliša i prirode Nenad Strizrep, gradonačelnik Kutine Andrija Rudić te zamjenica gradonačelnika Zagreba Sandra Švaljek, kao i predstavnici WWF-a u Hrvatskoj.

Svjetska organizacija za zaštitu prirode WWF je unutar projekta „Parkovi Dinarskog luka“ pomogla parkovima prirode Medvednica i Lonjsko polje, Nacionalnom parku Una u BiH te srpskim zaštićenim područjima Nacionalni park Fruška Gora i Specijalni rezervat prirode Gornje Podunavlje, da uspostave dobru suradnju s interesnim skupinama u parkovima i tako dođu do prave strategije o održivom turizmu, a konačno i do samog certifikata. U četvrtak, 11. prosinca 2014., u Europskom parlamentu u Bruxellesu, ravnateljima parkova uručen je certifikat, a od ponedjeljka, 15.12., parkovi i službeno započinju rad kao park s prestižnim certifikatom.

„Ponosna sam jer smo kao dio dinamične priče Parkova Dinarida svi zajedno dobili priznanje najveće europske organizacije parkova – Europarc Federacije. Proces nominacije pokazao je kako moderan pristup upravljanju parkovima daje rezultate, istinsko uključivanje dionika i preuzimanje odgovornosti svakog člana Foruma za održivi turizam garancija je uspjeha“, istaknula je Andrea Štefan, vršiteljica dužnosti direktora WWF-a u Hrvatskoj dodavši da joj je drago što se u avanturu dobivanja certifikata za održivi turizam upustio i Nacionalni park Kornati. „Zaštićena područja pružaju višestruke dobrobiti za društvo i prilika su za gospodarski razvoj. Upravo su turizam, rekreacija, edukacija i istraživanje uloge koje, uz samo očuvanje prirode, danas imaju zaštićena područja“.

Ravnateljica PP Medvednica Snježana Malić Limari istaknula je da je dobivanje certifikata velika čast za park, ali i obaveza. „Čeka nas puno posla kako bi proveli petogodišnju Strategiju i to surađujući sa svima: članovima Foruma dionika PP Medvednica, drugim zaštićenim područjima, s poslovnim partnerima, Europarcom, WWF-om i drugima, jer taj proces umrežavanja nije statičan. Ovim certifikatom postajemo prepoznatljiviji  i na turističkim tržištima ne samo u regiji već i u Europi i to trebamo iskoristiti, jer smo svrstani među vodeće parkove po pitanju razvoja održivog turizma i to je motiv više da opravdamo poziciju  realizacijom što više projekata – od Centra za posjetitelje Medvedgrad ili ZET-ove žičare do brendiranja parka ili ozelenjavanja javnog prijevoza“, istaknula je Malić-Limari dodavši da je jedan od ciljeva i načela certifikata, uz očuvanje prirode, i povećanje ekonomskog rasta na dobrobit svih članova Foruma a tako i parka kao nositelja certifikata.

WWF je ovaj važan događaj za zaštitu prirode i održivi turizam odučio dodatno poduprijeti, te je pokrenuo regionalnu reklamnu kampanju kojom želi povezati ljude s prirodom i to na način buđenja ponosa na prirodne ljepote njihovih domovina. U okviru kampanje osmišljene u agenciji Leo Burnett Zagreb snimljena su četiri TV i radio spota koji predstavljaju po jedan park iz četiri zemlje Dinarskog luka (Hrvatska, BiH, Srbija i Crna Gora). Svaki park ima drukčiju priču: u PP Lonjsko polje u Hrvatskoj naglasak je na promatranju ptica, u NP Una u BiH naglasak je na ljubavnoj legendi, u SRC Gornje Podunavlje u Srbiji govori se o Europskoj Amazoni i nestalom gradu Bodrogu, dok se u crnogorskom NP Biogradska gora naglasak stavlja na ribolov i idealno okruženje za obitelj. Svi se spotovi mogu pogledati na web stranici www.discoverdinarides.com.

Početkom 2015. godine uslijedit će interaktivni dio kampanje, gdje će svi ljubitelji prirode putem Facebook stanice Dinaric Arc Parks imati priliku sudjelovati u nagradnom natječaju na način da podijele svoje zanimljive životne priče koje su doživjeli u nekom zaštićenom području. U duhu kampanje, glavna nagrada bit će upravo nezaboravno vikend iskustvo u jednom od parkova.