Početna Vijesti Business Lockdown utjecao na poslovne rezultate Kofole – prvo tromjesečje u godini slabije...

Lockdown utjecao na poslovne rezultate Kofole – prvo tromjesečje u godini slabije od očekivanog

65
1

Kofola Grupa objavila je svoje poslovne rezultate za prvo tromjesečje ove godine koje je prošlo s najvećim tržišnim ograničenjima u vrijeme pandemije. Čitava tri mjeseca bio je zatvoren ključni gastronomski segment, a uz to je impulzivna kupnja u Češkoj bila ograničena tijekom dijela navedenog razdoblja zbog zatvaranja prometa između regija. Usporedba koja se radi iz godine u godinu pokazala je, s obzirom na uvjete poslovanja, prihvatljivi pad prihoda od samo 10,4 %, dok je EBITDA niža za 23,4% u odnosu na prošlu godinu. S obzirom na takav razvoj događaja, uprava Kofole potvrdila je prvobitno procijenjenu operativnu dobit EBITDA za ovu godinu u iznosu između 1,03 i 1,15 milijardi kruna.

Koronavirus je prošle godine iznenadio sve i morali smo postupno naučiti živjeti s njim i upravljati novonastalom situacijom. No, ove smo godine iskusniji. Postavili smo svoje planove, inovacije, marketing i poslovne aktivnosti na način da bismo uspjeli usprkos stalnim ograničenjima. Glavna sezona i otvaranje gastronomskog sektora bit će od ključne važnosti “, opisuje Jannis Samaras, izvršni direktor Kofola Grupe, i dodaje: “Također ćemo ove godine nastaviti s projektima održivosti u blizini naših pogona, kao i, primjerice, na polju ambalaža.”

Očekivano, prodaja u prva tri mjeseca ove godine bila je pod značajnim utjecajem ograničenja zbog koronavirusa. Kontinuirano zatvaranje vrlo važnog gastronomskog segmenta u navedena tri mjeseca praćeno je ograničenjem kretanja stanovnika, što je također utjecalo na segment impulzivnih kupnji na benzinskim crpkama ili, primjerice, u turističkim centrima. Prihodi u prvom tromjesečju pali su za 10,4 % u odnosu na prošlu godinu, dok je pokazatelj operativne dobiti pao za 23,4 % u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U kontekstu ove godine, EBITDA će biti u skladu s planovima tvrtke zahvaljujući mjerama uštede troškova.

“Početak 2021. godine uspjeli smo odraditi nešto iznad očekivanja. Uspjeli smo pravovremeno ispuniti planirane aktivnosti i kontrolirati troškove te ostvarujemo korisnu sinergiju zahvaljujući integraciji Ondrášovke i Korunníja. No, moramo ostati razboriti do kraja godine ”, ovogodišnju je strategiju opisao Martin Pisklák, financijski direktor Kofola Grupe. Budući da je gotovo cijelo tržište prva tri mjeseca prošle godine bilo otvoreno, a sada je gastronomija, kao vrlo važan segment, u istom razdoblju zatvorena, usporedba iz godine u godinu pod ključnim je utjecajem te činjenice. „S gledišta prodaje, prvo tromjesečje nam je uvijek najmanje važno po pitanju količine jer se tada pripremamo se za glavnu sezonu. Pripremili smo važne novitete koji bi nam trebali pomoći tijekom glavne sezone. Primjerice, u Sloveniji smo zaključili ugovor o strateškoj suradnji s Fructalom, najvećim proizvođačem sokova u regiji. S obzirom na sve što se događa, uvjereni smo da ćemo postići financijski cilj te da će operativna dobit EBITDA biti u rasponu od 1,03 do 1,15 milijardi kruna“, dodaje Martin Pisklák.

Planovi prodaje proizvoda Kofole u Češkoj i Slovačkoj uključuju brojne inovacije koje će nadopuniti postojeći portfelj. Najveća od njih je potpuno nova premium limunada Targa Florio, koju je Kofola na tržište plasirala u ožujku. Ostali noviteti su dvije nove inačice Kofole sa smanjenim udjelom šećera, energetsko piće Semtex Focus i dva okusa nove obitelji pića Rajec Bio od samoniklog bilja uzgajanog i ubranog u Rajeckoj dolini u Slovačkoj, s BIO certifikatom kojim se potvrđuje lokalna berba bilja, a koji je Kofola uspjela dobiti uspješno surađujući s lokalnim jedinicama.

U tisućama EUR 3M21* 3M20* Change Change (%)
Prihod ** 44 318 49 456 -5 138 -10,4%
EBITDA** 3 493 4 559 -1 066 -23,4%
Neto dug / EBITDA 4,1 3,7 0,4
* s jednokratnim stavkama
** preračunato pomoću prosječne FX vrijednosti 26.070 CZK/EUR

1 Komentar

Comments are closed.