Početna Izbor Jedna od najboljih stvari koju možete učiniti za svoje mentalno zdravlje u...

Jedna od najboljih stvari koju možete učiniti za svoje mentalno zdravlje u 2021.

72
0

2020. i 2021. definitivno su bile nezaboravne godine. I to ne u pozitivnom smislu. Od pandemije, izolacije i opće nesigurnosti do potresa, ljudi nikad nisu bili svjesniji važnosti očuvanja zdravlja. Fizičkog i psihičkog. No istovremeno je naše psihičko zdravlje rijetko kad bilo ovako krhko pa diljem svijeta različita istraživanja ukazuju na rast anksioznosti, depresije i drugih psihičkih poremećaja. Upravo stoga mentalno zdravlje jedna je od vodećih tema javnih rasprava.

Naime, iako se isprva mnogima rad od kuće činio kao blagoslov, ubrzo je postalo jasno da je riječ o iscrpljujućoj misiji, bilo da ste kućanstvo dijelili s obitelji ili ste, kao samac, bili skloniji usamljenosti i osjećaju distanciranosti. Premda su medije ubrzo preplavili savjeti za uravnotežen i produktivan rad od kuće, tenzije s ukućanima, ali i unutar nas samih, neminovno su rasle.

Iako su mnogi očekivali čuda od 2021., pokazalo se da je novo normalno i dalje prisutno i da nije izgledno da će se tako skoro vratiti na staro. Tako se sve češće počeo spominjati burnout, tj. sindrom izgaranja koji je prvenstveno povezan s poslom, ali je u novonastaloj situaciji njemu doprinijelo mnogo čimbenika. Poznato je da je dugotrajni stres glavni uzrok burnouta – stanja koje rezultira osjećajem otuđenosti od posla, brojnim fizičkim simptomima, emocionalnom iscrpljenošću i smanjenim radnim mogućnostima. Ako osjećate kronični umor, imate problema sa spavanjem, pažnjom i koncentracijom, često se razbolijevate, primjećujete naznake poremećaja u prehrani, anksiozni ste, depresivni, ljuti, ništa vas ne veseli te ste pesimistični ili apatični, vrijeme je da stavite sebe i svoju dobrobit na prvo mjesto. A to ćete najjednostavnije postići odlaskom na odmor.

Premda i kratkotrajne pauze i svakodnevno odvajanje vremena za sebe i svoje hobije pozitivno utječe na psihu, svima nam ponekad treba odmak od svakodnevice i poznatog. 2021. i više nego prije, a ove godine odlazak na odmor može biti jedna od najboljih stvari koju ćete učiniti za svoje mentalno zdravlje. Usto što svi trebamo vrijeme za „obnovu baterije“, tako ćemo se i ponovno povezati s članovima obitelji ili prijateljima – i to bez posla koji nas uvelike ometa otkad su granice između poslovnog i kućnog života postale zamagljene.

Bez obzira na to kamo odlučite otputovati, odmor bi vam trebao pružiti odmak od svakodnevnog života te poboljšati vaše mentalno i fizičko zdravlje. Ne trebate nužno otputovati na drugi kraj svijeta, psihičke dobrobiti možete iskusiti i u vlastitom zavičaju. A upravo zato što su opcije za daleka putovanja prilično ograničene (za početak, pomislite samo na sate u zrakoplovu s maskom na licu), vrijedi se isprsiti za odmor u domovini i unijeti dozu luksuza u te dane bez stresa. Odaberite vilu za odmor na samoj obali ili se malo udaljite od mase i počnite planirati svoje priželjkivano iskustvo.

Neke od prednosti odlaska na odmor su to što će vam promjena lokacije izoštriti sva osjetila, poboljšati veze, povećati kreativnost, ali i sposobnost prilagođavanja novim uvjetima. Takav odmak od svakodnevnih zadataka pomaže u smanjenju stresa te obično unosi dodatnu tjelesnu aktivnost u vaš život (bilo da se odlučite baciti u more ili krenete istraživati okolicu), a sve to rezultira boljim snom i odmorom cijelog organizma. Istraživanja su pokazala da su ljudi već nakon tri dana odmora opušteniji, odmorniji i bolje raspoloženi, a psihičke dobrobiti odmora vidljive su do mjesec dana nakon povratka rutini. Dakle, jeste li spremni učiniti nešto za svoje mentalno zdravlje?