Početna Vijesti Kultura Izložba vrhunskog kreativca Borisa Ljubičića

Izložba vrhunskog kreativca Borisa Ljubičića

1134
0

New Look CroatiaIzložba Borisa Ljubičića pod nazivom “New Look Croatia” u Galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva (HDD) stiže u pravi trenutak jer upravo ovih dana jedan od naših najplodnijih dizajnera primio je europsku nagradu za kreativnost. Njegov plakat “Dobro došli u Muzej suvremene umjetnosti” (Welcome to the Museum of Contemporary Art) jedini je nagrađeni rad iz Hrvatske.

Boris Ljubičić nije se pretplatio na nagrade i priznanja, a zašto ih stalno dobiva moći će se vidjeti i na izložbi koja se otvara u utorak, 25. siječnja u 19 sati u Galeriji HDD-a.

“New Look Croatia” prikazuje koncept i projekt cjelovitog vizualnog identiteta Republike Hrvatske. Autor u više od 200 projekata/ilustracija nastalih posljednjih 20 godina zagovara sasvim novi vizualni kod naše države.

Boris Ljubičić (Studio International) potvrđeni je istraživač na polju vizualnih komunikacija i dizajna. Njegova međunarodna reputacija izgrađena je na hrvatskim opcijama, lokalnom jeziku i kulturi koju uzdiže uz bok velikih svjetskih sila. Prvi veliki projekt bio je vizualni identitet VIII. mediteranskih igara u Splitu 1979., čije su zastava i znak postali trajni simboli sportskih igara na Mediteranu.
Kao autor s prostora tranzicije posebno se posvetio prostoru i identitetu u politici, kulturi, gospodarstvu i sportu. Od 1990. najvažniji projekt kojim se intenzivno bavi je stvaranje vizualnog identiteta Republike Hrvatske.
2002. godine je pokrenuo inicijativu za oblikovanje našeg kontinenta EUROPA 2020.  Predsjednik je HDD-a (2003.-2005.) i pokretač ideje o Hrvatskom dizajn centru. Osvojio je više najprestižnijih međunarodnih nagrada a radovi mu se nalaze u mnogim međunarodnim stručnim pregledima i publikacijama koji određuju povijest dizajna u svijetu.

Dio ove kompleksne izložbe su projekti nastali samoinicijativno, kao prijedlog državne zastave (srpanj, 1990.), pa potom novca (pozivni natječaj, 1993.), te putovnice kao i niz realiziranih projekata: cjeloviti identitet Ministarstva kulture, Ministarstva europskih integracija, HRT-a, Hrvatske turističke zajednice (HTZ), HAK-a, Leksikografskog zavoda “Miroslav Krleža”, Matice hrvatske, Zagrebačkog velesajma, 2. vojnih igara, CRO-SKI-ja, Hrvatskog teniskog saveza, restorana “Croatica”, Croata kravate i dr.

Izložba je i edukativna jer autor njome želi osvijestiti i propagirati hrvatski vizualni identitet kao viziju Hrvatske u globalnom svijetu i užem okruženju. Uz projekte i realizacije autor nudi i analizu dizajnerskih postupaka kao i usporedbu s međunarodnim primjerima. Izložba ima i svoj društveno-politički okvir jer se dio radova odnosi na ratne devedesete kao i na političku sliku novije hrvatske povijesti.

New Look CroatiaAutor smatra da je dizajner odgovoran za prostor i vrijeme u kojem djeluje i zato je svoj osobni dizajn dijelom zatomio i pretvorio ga u društveni i nacionalni projekt.

Mnogi od izloženih radova su međunarodno nagrađivani, izlagani, objavljivani i valorizirani kao hrvatski dizajn, kao hrvatski vizualni identitet. Takav su identitet stekli Japan, Švicarska, Kanada i druge zemlje te su tako postale izdvojive i percipirane kao posebne, a njihov identitet kao originalan i prepoznatljiv u globalnom svijetu dizajna i vizualnih komunikacija.