Početna Grad Zagreb Iz Štampara savjetuju kako se nositi s visokim temperaturama

Iz Štampara savjetuju kako se nositi s visokim temperaturama

1047
0
Kako se nositi s visokim temperaturama

Centar za gerontologiju Zavoda za javno zdravstvo “Dr. Andrija Štampar”, u suradnji s Referentnim centrom Ministarstva zdravlja Republike Hrvatske za zaštitu zdravlja starijih osoba, izradio je “Upute i preporučene mjere zaštite zdravlja za starije osobe pri izlaganju visokim temperaturama zraka”, koji se posebno odnosi na starije osobe oboljele od kardiovaskularnih, cerebrovaskularnih, respiratornih i drugih kroničnih bolesti.

  • 1) Starije osobe se nikako nesmiju izlagati sunčevoj energiji u razdoblju od 10 do 17 sati, posebno ne stariji srčani bolesnici niti gerijatrijski bolesnici oboljeli od šećerne bolesti;
    2) Prigodom izlaska iz svog prebivališta, starija osoba nužno mora zaštiti glavu šeširom, maramom ili kapom;
    3) Nužno je dnevno uzimanje do 2 litre tekućine, bilo kao 8 čaša negazirane vode bilo u obliku juha, variva ili čajeva te izbjegavati pržena, pohana, slatka i jako zasoljena te začinjena jela, uzimajući puno sezonskog voća i povrća, pridržavajući se pri tome osnovnih pravila primjene prehrane u starijih osoba, izbjegavati 5”B”-mast, sol, šećer, bijelo brašno i bijelu rižu;
    4) Osim pridržavanja uputa o liječenju i kontrolnih uputa liječnika o uzimanju lijekova, nužna je učestalija kontrola krvnog tlaka u starije osobe;
    5) Pojava glavobolje, mučnine, vrtoglavice i dehidracije znak su uzbune za stariju osobu, osobito bolesnu i funkcionalno onesposobljenu, te se bolesnik mora hitno javiti svom izabranom doktoru obiteljske medicine ili najbližoj hitnoj pomoći;
    6) Članovi obitelji, prijatelji, susjedi, znanci te članovi udruga u skrbi za starije moraju u vrijeme vrućih ljetnih mjeseci učestalije kontaktirati stariju osobu, a u slučajevima njezine slabije funkcionalne sposobnosti čak i svakodnevno po nekoliko puta;
    7) Starija osoba mora uvijek uz sebe posjedovati svoje osnovne podatke – ime i prezime, godinu rođenja, adresu stanovanja i broj telefona kontakt osobe kojoj se može javiti o toj starijoj osobi;
    8) Najvažnije je održavati redovitu čistoću tijela starijeg čovjeka i njegovog okoliša te se strogo pridržavati uputa liječenja i kontroliranog uzimanja lijekova;
    9) Nužna je trajna tjelesna i psihička aktivnost starijih osoba te osobito njihovo trajno kretanje i to isključivo u jutarnjim i večernjim satima, što više boraveći u prirodi (parkovi, šetnjice uz more, jezera, rijeke, vrtovi, vinogradi, voćnjaci i slična prirodna okruženja). Ukoliko je otežano kretanje, tada je nužno redovito višesatno provjetravanje prostorija u kojoj prebiva starija funkcionalno onesposobljena osoba.

Izvor: Službene stranice Grada Zagreba