Početna 1NA1 Iris Bondora Dvornik izlaže u Velikoj Gorici

Iris Bondora Dvornik izlaže u Velikoj Gorici

Suvremena hrvatska likovna umjetnica, akademska slikarica Iris Bondora Dvornik početkom lipnja (izložba je otvorena od 3. do 24. lipnja) predstavlja se sa samostalnom izložbom u Kulturnom centru u Velikoj Gorici.

Iris Bondora Dvornik autorica je slojevitog opusa, vrlo specifično, iznimno senzibilnog rukopisa, umjetnica u neprestanom traganju.

Iris Bondora Dvornik konstruira teško vidljivi svijet, mnogo se zastora mora odgrnuti kako bi se bolje vidjelo i napokon shvatilo, mora se i nogom stupiti u nevidljivi i opasni svijet labirinta, u kome možda netko živi a možda i ne, u svakom slučaju kroz mrak i tamu labirinta mora se proći i dosegnuti onu drugu, spasonosnu stranu a sve samo zato da bi dotaknuli, ugledali doživjeli istinito, jedino lice svijeta, pa i nas samih jer s druge strane ovih teških boja krije se samo zrcalo koje zrcali naše lice u pravom svijetu, kakav on doista jest i kakav je oduvijek i bio, bez uljepšavanja ili nagrđivanja, baš onakav kakav je, bez ljubavi, bez nade, bez sentimenata.

Gđo Bondora Dvornik, početkom šestog mjeseca izlažete u velikogoričkom Kulturnom centru… Izlažete kontinuirano.

-Pozvana na izlaganje u Kulturnom centru V Gorica odlučila sam uroniti u prošlost te izložiti dio davno nastalog ciklusa Do sada sam na neki način dosta regularno u kontaktu s javnošću iako sve manje osjećam tu ambiciju.

Izložba nosi zanimljivi naziv Zabilježbe prošlosti.

– Naziv korespondira s izloženim radovima.

Izložili ste djela u tehnici kolaža.I danas i nekada, to je dosta rijetka tehnika.

-Obzirom se moji opusi razlikuju po izboru materijala tj izvedbenim elementima na neki način ovi kolaži predstavljaju bazu iz koje se sve daljnje razvilo.

Ističu se motivi figura osoba i skupina ljudi.

-Svaka od tih slika sadrži svoju priču realiziranu formom crtežom senzibilitetom elemenata .

Niz radova posvećen je nefigurativnim motivima, nakupinama znakova i oblika.

– Kako se ovdje radi o jednom i širem vremenskom promišljanju ono neminovno vodi prema izostavljanju figuracije kao fokusa pažnje.

Riječ je o Vašim starijim radovima. Kako na njih gledate sada?

– Jedan je dio radova svojedobno bio izložen na izložbi u Klovićevim Dvorima te nekoliko godina kasnije u pojačanom obimu u tadašnjoj Galeriji Gradec Mogu reci da osjećam izvjesnu nostalgiju spram tog razdoblja kreativnosti.

Danas je figuracija posve nestala iz Vašeg rada.

– Dozvoljavam si zaigranost i slobodu kreativnosti U sakralnim se pak motivima ponekad izrazim donekle figurativnije Slike se rađaju uz mnoštvo faktora i vrlo smo često pak posve nemoćni mijenjati njihov razvoj i tok

Što je novo u atelijeru?

– U trenutku se moja kreativnost usmjerila u druge projekte . Vremena u kojima jesmo nisu sklona planiranju Mnogo se toga dešava i bez našeg suglasja.

Planovi, izložbe, monografije…?

-Muzej grada Varaždina odavno se obavezao na realizaciju praktički monografske izložbe.

Jeste li naslikali sve što ste željeli?

-Ne znam. Budućnost će pokazati.

Miroslav Pelikan