Početna Događanja Inovativni projekt ekološke proizvodnje povrća za Zagrepčane bez grunta

Inovativni projekt ekološke proizvodnje povrća za Zagrepčane bez grunta

101
1

Personalizirani vrt od 40 m2 koji u sezoni proizvede oko 140 kilograma ekološkog povrća, a kojim korisnici upravljaju virtualno dio je projekta Gruntek, predstavljenog javnosti prije tri mjeseca. Zbog inovativnog spoja digitalizacije, poljoprivrede i  okupljanja zaljubljenika u vlastitu organsku hranu, projekt je uvršten u popis „najboljih digitalnih inovacija u 2020.“, predstavljen je na Windaysima, na skupu „Održivi prehrambeni sustavi u vremenu poslije krize COVID-19“…

Osim zakupa pojedinačni vrtova, u Grunteku su bili iznenađeni i jednim drugim fenomenom: „Imali smo puno vjere u Gruntek, no moram priznati da sam bila doista ganuta kada sam shvatila da je lansiranje našeg projekta pokrenulo lavinu humanitarnosti. Naime, samo tjedan dana otkako smo pokrenuli Gruntek razveselio nas je upit učiteljice jedne osnovne škole u Zagrebu koja je poželjela unajmiti vrt kako bi omogućila djeci odmak od digitalnog okruženja te edukaciju o svemu onome što se zaboravlja – prirodnim načinima uzgoja, prednostima boravka na otvorenom te iskustvu branja vlastitog povrća kojeg nema gotovo niti jedno dijete u gradu. Dobili smo nekoliko sličnih upita od strane učiteljica koje vrtove žele iskoristiti za rad sa djecom, a sada su u postupku uključivanja ovakvog rada u svoje nastavne kurikulume“, istaknula je Mirta Alfirev, voditeljica marketinga i komunikacija Grunteka te dodala: „Par tjedana nakon, dobili smo upit kćerke koja je odlučila pokloniti vrt svom ocu koji više nije u mogućnosti samostalno uzgajati povrće. Takvih smo slučajeva imali nekoliko i mogu reći da su nam to najdraža iskustva. Početkom nove godine humanitarnost nije prestala. U siječnju nas je oduševio upit tvrtke Grohe koja je odlučila donirati vrtove na Grunteku za Dječji dom A. G. Matoš. Uistinu nisam znala da ćemo vrtovima na Grunteku potaknuti toliko toplih gesti. Ovo su neočekivane reakcije Zagrepčana koje nas više od ičega tjeraju naprijed“, zaključuje Alfirev.

Projekt Gruntek, koji nije dobio nikakvu podršku niti financijsku potporu institucionalnih organa,  od početka je doživio golemu podršku zajednice. Podrška Grunteku zaista dolazi sa svih strana, naročito od nutricionista, food blogera i promotora zdravog života poput predstavnica poznatih brendova Zeleni Život vege mama, Burbon i borovnice,  nutricioniskinje Ivane Karmišević i brenda Cup of Tea, Savjetovališta za pravilnu prehranu… Tvrtka Briefing mediji i analize pridružili su se pro bono evaluacijom medijskog sadržaja i društvenih mreža, Sveučilište VERN’ sudjelovalo je s timom studenata i predavača u promocijskom dijelu…

Humanitarnost će nastaviti i Gruntekov tim koji će pokloniti vrt u projektu predstavljanja na zagrebačkim tržnicama od 12. do 14.2.2021. Na četiri lokacije zagrebačkih tržnica: Jarun, Trešnjevka, Utrine i Savica, prikupljat će se upiti za vrtove slušajući svaku zagrebačku priču. Ovo je zasada prva prilika za bolje upoznavanje projekta tzv. vrtova budućnosti uživo, čija prodaja za ovu godinu zbog sadnje povrća i početka sezone završava na proljeće.

Više o samom Grunteku: https://mojgruntek.hr/.

1 Komentar

Comments are closed.