Početna Fotogalerija FOTO: Cest is d’ best kroz objektiv posjetitelja

FOTO: Cest is d’ best kroz objektiv posjetitelja

1239
0

Autor:
Vinko Šebrek

Zvonko Radičanin, Utrka - druga nagradaNaša je svakodnevica neraskidivo vezana za fotografiju, koja je u mnogočemu zamijenila pisanu riječ, a informacija koju ona prenosi govori više od tisuću riječi, što je uostalom već poznata izreka. Osim toga utjecaj modernog vremena na fotografiju preko drugih grana umjetnosti, visokorazvijene digitalne tehnike i tehnologije i komunikacije, nikad nije bio veći.

Danas mnogi ljudi posjeduju fotoaparate i ostalu fotografsku opremu te je koriste za različite prigode i iz različitih pobuda, namjena i zadaća. Imajući to u vidu, Kraljevi ulice, organizatori 15. Cest is d’ Best − međunarodnog uličnog festivala − neposredno su pred početak festivala objavili natječaj za najbolju festivalsku fotografiju. Polazeći od uloge i važnosti spomenutog kulturnog događanja, posebno kada je riječ o uspješnoj i značajnoj tradiciji, sudionici natječaja trebali su udovoljiti zahtjevu da njihove fotografije pored informativnog i dokumentarnog obilježja posjeduju i značajke umjetničke fotografije.

Na natječaj se javilo 30 pojedinaca sa 198 fotografija snimljenih na brojnim, osobito na najatraktivnijim i najuzbudljivijim priredbama i festivalskim događanjima. Među njima je najviše onih autora koji su na početku ozbiljnijeg bavljenja fotografijom, ali i priličan je broj renomiranih umjetnika iz vrha zagrebačke fotografske scene.

Smatram da mnogobrojni fotografi, koji prije svega traže svoj umjetnički izričaj u life i novinskoj fotografiji, slijede nauk i praksu svjetski poznatog francuskog fotografa Henrija Cartier-Bressona, odnosno njegovu misao vodilju da fotografija mora prenijeti poruku, izraziti smisao, pobuditi osjećaje i otkriti dublju istinu u pojavama i događajima. Takva se fotografija ne stvara bilo kada, nego upravo u onom “odlučujućem trenutku” u kojem neka radnja otkriva svoj dublji smisao i istinu, a upravo je zadatak fotografa da to iskoristi i snimi. Bressonovu sposobnost da objektivom “uhvati” ključni − odlučujući trenutak, zatim njegovo oštro oko i specifične metode rada te komentare o teoriji i praksi fotografije prihvatili su mnogi svjetski fotografi koji ga slijede i danas. Bresson je bio prvi majstor fotografije, koji je uličnu fotografiju i obično škljocanje − “snap shooting” − razvio do razine umjetnosti. Iako je on danas mnogima uzor, teško ga je slijediti. To postižu tek rijetki!

Vlasta Štalekar, Igre s vatrom - prva nagrada

Stručno ocjenjivačko povjerenstvo u sastavu Vinko Šebrek, dugogodišnji predsjednik, a sada počasni predsjednik Fotokluba Zagreb, Dijana Nazor, profesorica likovne umjetnosti i afirmirana svestrana umjetnica, i Renato Pejković, fotoumjetnik s domaćim i međunarodnim počasnim fotografskim zvanjima, za izložbu je izabralo 55 fotografija 19 autora, od čega su tri fotografije nagrađene, a tri pohvaljene. Prvu nagradu osvojila je Vlasta Štalekar za fotografiju “Igre s vatrom”, drugu nagradu Zvonko Radičanin za fotografiju “Utrka” i treću nagradu Đurđica Kocijančić Šnidarić za fotografiju “Zarobljena”. Pohvale su zaslužili: Andro Galinović za fotografiju “Koga ti izazivaš”, Biljana Knebl za fotografiju “We Love Popcorn” i Robert Ravnić za fotografiju “Hej”.

Valja reći da odabrani radovi za izložbu, a posebno oni nagrađeni i pohvaljeni, potvrđuju autore kao nadarene i angažirane osobe. Fotografirajući prizore iz uličnog života svoga grada vezane za specifičnu ulično-festivalsku umjetnost, dakle bilježeći svoje vrijeme, autori su stvorili dokumente iz života svakidašnjeg, snagom i istinitošću. Ta je umjetnička snaga zauvijek upamtila autentičan život festivalske ulice, produžujući joj život u vječnost.

*    *     *

Izložba će biti otvorena u 19 sati u Galeriji Vladimir Filakovac u Narodnom sveučilištu Dubrava. Ulaz je slobodan.

[nggallery id=525]