Početna Gastro Dino Galvagno o domaćoj gastronomiji: “Najbitnije je definirati što želimo komunicirati kroz...

Dino Galvagno o domaćoj gastronomiji: “Najbitnije je definirati što želimo komunicirati kroz ponudu”

1537
0
Dino Galvagno - restoran Conte2

Jedna od najsnažnijih komunikacijskih karika destinacije, grada ili mjesta nedvojbeno je gastronomska ponuda. Na koji način komuniciraju kuhinje hrvatskih restorana, stvaraju li komunikacijski most sa svojim gostima, kako pomažu autentične i autohtone recepture u diferencijaciji na tržištu – samo su neka od pitanja o kojima se raspravljalo na događanju Lingua Culina s poznatim hrvatskim chefom Dinom Galvagnom u zagrebačkom restoranu Conte.

Lingua Culina, u prijevodu s latinskog “jezik kuhinje” specifičan je način izražavanja destinacije koji svaki gost razumije i s kojim se upoznaje netom nakon što upozna domicilni jezik. “Nužno je koristiti i sustavno razvijati ovaj globalno dostupan i razumljiv ‘jezik’ koji može stvoriti kvalitetniju sponu s našim turistima i gostima, što posljedično utječe i na prepoznatiljovst destinacije”, istaknuo je chef Dino Galvagno.

Okupljeni stručnjaci i gosti složili su se da je gastronomija dio nacionalnog identiteta, ali da je hrvatska gastro ponuda šarolika što pomalo stvara konfuziju u pozicioniranju i prepoznatiljivosti. “U ovom slučaju uvelike bi pomoglo da se usmjerimo na razvoj autentičnih i autohtonih receptura, te se pritom ne trebamo ustručavati predstaviti ‘strana jela’ kao dio hrvatske gastronomije, a koja pripremamo generacijama poput marinade od srdela koja je venecijanskog porijekla”, poručio je Galvagno i zaključio:

“Bitno je znati što želimo komunicirati kroz gastronomsku ponudu i to posebno u restoranima.”

Faktor diferencijacije

Komentirajući upravo gastronomsku ponudu, Galvagno je savjetovao da se pozornost usmjeri na lokalno dostupne namirnice i recepture koje se uz stručno znanje mogu kvalitetno obogatiti. Uz jelovnik i pripremljeno jelo, nužno je s posjetiteljem komunicirati cjelovito jer je i najmanji detalj u restoranu bitan, poput doživljaja prostora, načina pristupa prema gostu, timske suradnje, znanja i upućenosti konobora o kulturnim i zabavnim atrakcijama u destinaciji, priprema li se jelo sa strašću ili se samo ‘odrađuje’, glazbe, mogućnosti parkiranja i sl. Ovo su samo neki od detalja koji čine razliku u kreiranju pozitivne impresije posjetitelja, a koje je nužno njegovati i nadograđivati kako bi se kreirao faktor diferencijacije na tržištu.

Dino Galvagno - restoran Conte
Chef restorana Conte Tomislav Šimić i Dino Galvagno

U sklopu gurmanskog dijela programa sudionici događanja Lingua Culina uživali su u vrhunski pripremljenim delicijama, poput tatara od tune, carpaccia od grdobine te hobotnice, marinade od srdele, rižota od škampi te autentičnog recepta kovača kojeg je Dino Galvagno posebno dizajnirao za restoran Conte.

Fantastičnom prezentacijom skromni i mladi chef restorana Conte, Tomislav Šimić, izjavio je da suradnju s Dinom Galvagnom vidi kao poticajnu edukaciju kroz koju je obogatio svoje sedmogodišnje iskustvo. Ovaj samozatajni i mladi Požežanin sa zagrebačkom adresom izučavao je tajne ovog slasnog zanata, ne samo u hrvatskim nego i njemačkim restoranima.

“Naša je odgovornost da dodatno potaknemo mlađe naraštaje, željnje učenja i novih znanja da s maksimalnom strašću pristupe razvoju hrvatske gastronomije kako bi osnažili ovaj jedinstven način izražavanja koji je ujedno i snažan ambasador turističke destinacije” zaključio je Galvagno.