Početna Događanja Uspješno završena kampanja HUHIV-a “Meni se to ne može dogoditi”

Uspješno završena kampanja HUHIV-a “Meni se to ne može dogoditi”

407
0

Uspješno je završila još jedna kampanja Hrvatske udruge za borbu protiv HIV-a i virusnog hepatitisa (HUHIV) pod nazivom «Meni se to ne može dogoditi». Kampanja je nastala u suradnji s Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo (HZJZ) s ciljem podizanja svijesti javnosti, a posebno mladih, o važnosti prevencije spolno prenosivih bolesti, uključujući infekciju HIV-om te čuvanja spolnog i reproduktivnog zdravlja.

Kampanja «Meni se to ne može dogoditi» odvijala se tijekom studenog i prosinca oglašavanjem u različitim medijima, prvenstveno na internetu i društvenim mrežama korištenjem emotikona kao dio abecede koju današnje generacije mladih razumiju i svakodnevno koriste u komunikaciji. Napravljen je i  edukativno-promotivni video u kojem su prikazana iskustva povezana sa spolnim zdravljem s ciljem da se često zbunjene mlade ljude uputi gdje se mogu javiti i kome obratiti ako imaju pitanja i brige vezane uz spolno zdravlje.

Kampanja je ove godine nosila naziv «Meni se to ne može dogoditi» kako bi se istaknula uobičajena pretpostavku da se loše ili nepredviđene situacije događaju drugima što je čest i nesvjestan izgovor za upuštanje u različite rizične situacije. Takvo razmišljanje još je više izraženo kod tinejdžera te je stoga skovan termin „tinejdžerske neranjivosti“. U toj dobi također se javlja želja za prvim spolnim iskustvima, stoga je iznimno važno da su mladi opremljeni znanjima i vještinama kojima mogu izbjeći i spriječiti neželjene posljedice te znati što mogu napraviti ako do rizičnih ponašanja ipak dođe.

U  kampanji se promovirala i mobilna aplikacija „Spolno zdravlje”  koja je izrađena od strane HUHIV-a i HZJZ-a uz podršku Grada Zagreba, a služi kao provjeren i pouzdan sažetak savjeta o spolnom zdravlju. Aplikacija sadrži i kalkulator rizika u kojem korisnik može bez znatiželjnih pogleda procijeniti svoj rizik od spolno prenosivih bolesti i dobiti odgovarajuće preporuke, u Tražilici zdravstvenih usluga nalaze se lokacije na kojima se mogu obaviti neke zdravstvene usluge , a u polju Pitaj stručnjaka korisnik  može postaviti pitanje  koje se tiče spolnog zdravlja i u najkraćem mogućem roku dobiti odgovor stručnih savjetnika. Odličan je podatak kako se broj preuzimanja aplikacije povećao u odnosu na prošlu godinu (1453 preuzimanja aplikacije za vrijeme trajanja kampanje).

U sklopu kampanje uz odličnu glazbu obilježen je  Svjetski dan AIDS-a pa su na ovogodišnjem četrnaestom Pozitivnom koncertu u Domu sportova u organizaciji Los Angeles agencije sudjelovala brojna poznata glazbena imena: Hladno pivo, Nipplepeople, Pips, Chips & Videoclips , Jonathan,  M.O.R.T., Bojana Vunturišević i Ischariotzcky kao i popularni engleski bend – Editors. Na ulazu u koncertnu dvoranu  volonteri CroMSIC-a  dijelili su kondome i edukativne brošure kako bi informirali prisutne o važnosti odgovornog spolnog ponašanja.  Na sam Svjetski dan AIDS-a 01.12., prije koncerta na Cvjetnom trgu bio je postavljen HUHIV Info šator u kojem su svi zainteresirani mogli uz različite interaktivne sadržaje od stručnih osoba saznati više informacija o zaštiti spolnog i reproduktivnog zdravlja, prevenciji, testiranju i liječenju spolno prenosivih infekcija, uključujući i infekciju HIV-om, te dobiti edukativno informativne materijale.

Kampanju su i ove godine podržala brojna poznata imena poput Youtube zvijezde Nike Iličić koja je snimila edukativan vlog koji je na njenom Youtube kanalu pogledan više od 140 000 puta, a u HUHIV-u su se družile  Maša Zibar, Matea Frajsberger i Andrea Fabrić gdje su se online zvijezde upoznale s radom udruge i odigrale kviz o spolnom odgovornom ponašanju.

Kampanja je završila u prosincu uz izvrsne rezultate. Broj posjeta stranici spolnozdravlje.hr povećao se za 75% za vrijeme trajanja kampanje, a za 25% posjeta stranici huhiv.hr. Primljeno  je i odgovoreno na 291 online upit, odrađena su 246 individualna savjetovanja u Checkpoint centru u Zagrebu (porast od prošle godine za četvrtinu), 181 osoba testirala se na HIV (40% više nego prošle godine), otkrivene su 4 nove HIV infekcije (prošle godine 2), obavljena su 153 testiranja na hepatitis C (gotovo duplo više nego prošle godine kad je 77 osoba obavilo testiranje) i otkrivena je jedna nova hepatitis C infekcija.

Predsjednik Udruge HUHIV, Tomislav Beganović istaknuo je: „ Hvala svima koji su na bilo koji način sudjelovali u potpori i realizaciji ovog velikog edukativnog projekta! I ove godine za cilj smo imali potaknuti mlade da počnu razmišljati odgovorno o svojem spolnom zdravlju. Uz potporu naših dragih glazbenih i Youtube zvijezda, prijatelja partnera agencija,  ostvarili smo odlične uspjehe. “

Kampanja je provedena uz podršku Ministarstva zdravstva,  Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, Grada Zagreba, Veleposlanstva Sjedinjenih Američkih Država u Zagrebu i brojnih drugih partnera i suradnika.