Početna 1NA1 Razgovor u povodu, akademski slikar Dinko Zlatarić

Razgovor u povodu, akademski slikar Dinko Zlatarić

145
0

Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, akademski slikar, Dinko Zlatarić autor slojevitog i značajnog opusa, izlagao je na brojnim izložbama, u domovini i inozemstvu, sredinom rujna predstavio se je s novom izložbom u Zagrebu, u Galeriji Specijalne policije. Diplomirao je Arhitekturi u Zagrebu i na Folkwang likovnoj akademiji u Essenu, gdje je kasnije i predavao, danas živi i djeluje u Zagrebu.

Gospodine Zlatarić, sredinom rujna predstavili ste se samostalnom izložbom u zagrebačkom Galeriji Specijalne policije.

Na izložbi u Galeriji Specijalne policije u rujnu ove godine sam izložio šest slika,veduta Zagreba u tehnici ulja na platnu i vertikalnim formatima cca 70 x 50 cm.

Vaše vedute odaju neskriveni dojam otmjenosti,finoće, izvanserijske uljuđenosti.

Hvala Vam na Vašem mišljenju. Slike su rezultat mog viđenja prostora grada i života ljudi u njemu.

Prednost ove izložbe jest i neposredna komunikacija s gledateljima, zahvaljujući izlozima.

Da, izložba u izlozima ima prednost da neposredno komunicira s gledateljima u prolazu koji mogu vidjeti radove bez da ulaze u galeriju, bez tzv. “straha od praga”.Za organizaciju izložbe želim zahvaliti gospođi Nadi Far , književnici i voditeljici Galerije Specijalne policije.

Kako ste odabrali motive za izložbu?

Motivi za ovu izložbu su odabrani primarno prema dimenzijama slika, zbog značajne veličine šest izloga galerije,u svakom je trebala biti samo jedna slika. Odabrao sam nekoliko najvećih koje sam trenutno imao u atelijeru.

Što je ključno u Vašem pristupu motivu?

U pristupu motivu važna mi je prvotna zainteresiranost kompozicijom i elementima vizure koji potencijalno mogu stvoriti sliku koja će nešto reći o ljepoti prostora tog motiva Zagreba.

Vi ste i poznati portretist. Kako napraviti dobar portret?

Portret je za slikara jedan od najvećih izazova.Portret mora biti realističan, tj. prikazati osobu sa svom svojom vanjskom i unutarnjom sličnošću, s koncentracijom na bitno jedne koncepcijske ideje i s ekonomičnošću sredstava za provedbu te ideje.Portret je “opera likovne umjetnosti”, kako slika tako i skulptura, i područje koje povezuje više stoljeća tradicije i kontinuiteta likovne umjetnosti i humanizma, a i konstantni putokaz likovne umjetnosti za budućnost.Likovna umjetnost se i zove tako po ljudskom liku, zar ne?

Njegujete i motive mrtvih priroda i krajobraza.

Da i motivi krajobraza i mrtvih priroda su mi interesantni. Odlazak u prirodu i neposredni doživljaj prenesen na platno u pleneru je to što me zanima.

Kako doživljavate zbivanja u suvremenoj umjetnosti?

Ja sam koncentriran na svoj rad. Svaki slikar ima svoj pogled na slikarstvo. Neka cvjeta tisuću cvjetova!

Ima li klasično, štafelajno slikarstvo budućnosti?

Smatram da će klasično štafelajno slikarstvo uvijek imati budućnost. Pitaju se neki zašto da danas slikar slika, na primjer, drvo na livadi, to nije originalno, jer su to generacije umjetnika već prije stoljećima slikale. Ali zaboravlja se da su i to drvo na livadi i današnji umjetnik novi i da je i doživljaj kao i slika uvijek nešto novo i drugačije što pokreće fantaziju ljudi i daje ljepotu življenja.

Miroslav Pelikan

Odgovori

Please enter your comment!
Please enter your name here