Početna 1NA1 Obiteljsko hotelijerstvo treba biti jedan od stupova razvoja održivog i odgovornog turizma

Obiteljsko hotelijerstvo treba biti jedan od stupova razvoja održivog i odgovornog turizma

106
0

Vlasnici hotela, predstavnici institucija u turizmu, znanstvenici i stručnjaci iz Hrvatske i svijeta koji prate ekonomiju i turizam, brend menadžeri, investitori i predstavnici bankarskog sektora, okupit će se 10. prosinca u zagrebačkom hotelu Westin na prvom Kongresu obiteljskih i malih hotela i onih koji će to postati. Razgovarali smo sa Šimom Klarićem, predsjednikom Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela, koja je organizator događanja.

Nacionalna udruga obiteljskih i malih hotela osnovana je prije petnaestak godina. Zbog čega ste se tek sad odlučili organizirati prvi kongres?

Danas kad Hrvatska bilježi jako dobre turističke rezultate najbolje je vrijeme o razgovoru o aktualnim pitanjima odnosno izazovima daljnjeg razvoja održivog  turizma u Republici Hrvatskoj. Držimo da je obiteljsko hotelijerstvo temeljeno na lokalnim poduzetnicima i treba biti jedan od stupova razvoja održivog i odgovornog turizma u našoj zemlji. Stoga smo željeli prodiskutirati s nositeljima turističke politike, hrvatskim i međunarodnim stručnjacima te poduzetnicima – malim hotelijerima i onima koji to žele postati, što se trenutno radi i koji su planovi po pitanju financiranja kvalitete i razvoja malih obiteljski hotela, njihovom brendiranju te regulatornom okviru  u kojem posluju, kao i o trendovima u svijetu.

Koliko je obiteljskih i malih hotela u Hrvatskoj i pratimo li svjetske trendove?

Mali i obiteljski hoteli u Hrvatskoj predstavljaju nositelje novog trenda u turizmu. Do prije desetak godina jedva da su bili prisutni na tržištu, dok danas njihova gospodarska važnost nije nezanemariva, s obzirom na to da njihov broj svakodnevno raste. Dokaz je tome i podatak da je Nacionalna udruga obiteljskih i malih hotela u vrijeme svog osnutka 2004. imala svega 30 članova, dok danas ima pet puta više. Međutim, ovaj fenomen za razliku od Hrvatske, u razvijenim turističkim zemljama nije novost. Hrvatska se razvojem obiteljskog hotelijerstva laganim korakom tek približava Italiji, Francuskoj, Austriji i Grčkoj te otkriva ono što te zemlje razvijaju već desetljećima. Unatoč tome, obiteljski i mali hoteli u Hrvatskoj kvalitetom, sadržajima i ponudom čak su i premašili konkurenciju, iako u ukupnim hotelskim kapacitetima čine svega deset posto, dok u spomenutim zemljama dosežu magičnu brojku od 80 posto. Drugim riječima, Hrvatska broji svega dvjestotinjak malih obiteljskih hotela, dok ih Italija ima 23 tisuće, a Grčka i Austrija po deset tisuća.

Više pročitajte OVDJE.