Početna Izbor Malo se spava, puno skače, navija, grli

Malo se spava, puno skače, navija, grli

314
0

Hrvatska još živi groznicu. Navijačku groznicu koja je pratila Svjetsko nogometno prvenstvo. Jeste li i vi uključeni?

Vjerojatno da, čak i ako vas ne zanima nogomet, okolina vas stimulira na gledanje, komentare i kako se dižu navijačke tenzije u Hrvatskoj tako rastu i vaše tjelesne tenzije. Niste toga svjesni? Sjetite se dana iza utakmice i neobjašnjivog umora (ili euforije).

Emocije

Emocije su dio tijela, izviru i šire se našim tjelesnim sustavima. Sve emocije se mogu pronaći u našim fascijama.

Gdje su nam fascije? U i kroz cijelo tijelo proteže se 3D omotač koji obavija i dijeli apsolutno sve strukture tijela. Mi smo jedna velika, mobilna fascija.

Kakve veze imaju fascije s nogometom? Velike! Jer naše emocije se prije nego odreagiramo na nivou živčanog sustava uključivanjem mozga, centralnih ili perifernih živaca i na kraju mišića, primaju i prenose preko fascija aktivirajući niz tjelesnih sustava. Fascije se stežu i ako su dugo u jednom položaju mogu se i slijepiti pa nastaje skraćenje tog mišića ili dijela tijela. Fascijama treba tekućina ( ne alkohol već voda) da budu dobro hidratizirane i kliske. Fascijama kao i plućima jako smeta pušenje ili udisanje dima cigarete jer potiče sljepljivanje pa se smanjuje cirkulacija. Fascije se blokiraju kod ljutnje i razočaranja jer prestajemo disati pogođeni informacijom. Fascije se odmotavaju i oslobađaju kod veselja i radosnog plesa i istezanja u svim smjerovima.

Kako se osjećaju posljedice navijanja kod osoba koje nisu ozlijeđene?

  • Često se javlja zamor i grč u mišićima koji su najviše aktivirani stiskanjem ili dugotrajnim prisilnim položajem. Kod straha podižemo ramena i povlačimo ih naprijed i guramo glavu naprijed pa se blokira cirkulacija i remeti ravnoteža. Kod navijanja teškim rekvizitima iznad glave često dolazi do „upale mišića“ „gomilanja mliječne kiseline“ stvaranja kvrga u gornjem dijelu lopatica.
  • Zbog stresnog zaboravljanja disanja mogu se javiti i vrtoglavice ili trnci u rukama nekad i nogama.
  • Kod stajanja preblizu zvučnicima koji preglasno emitiraju poruke ili glazbu može doći do privremenog gubitka ili smanjenja sluha što nakon prospavane noći morate prijaviti liječniku da se poduzmu terapije popravljanja blokirane mikrocirkulacije.

Da ne trpite posljedice evo nekoliko savjeta kojima ćete popraviti ili spriječiti loše tjelesne manifestacije.

  • Pijte puno tekućine, limunade ili …..( ne alkohola) jer se znojenjem gube i elektroliti. Ako ste skloni grčevima uzmite žlicu kečapa s velikom čašom vode ili Magnezij dodatak.
  • Boravite u otvorenom prostoru da se smanji štetnost nikotina u blizini ili smanjite /prestanite pušiti cigarete.
  • Adekvatno se obucite jer hladnoća blokira cirkulaciju i tkiva, ili vrućina uzrokuje prekomjerno znojenje.
  • Odaberite adekvatan stolac ili poziciju u kojoj nećete grčenjem šaka i tijela zaboraviti disati, već si dozvolite između napetih situacija da se razgibate šetnjom ili istezanjem. Nitko vas neće primijetiti negativno već ćete biti uzor i drugima, jer istezanje donosi trenutno oslobađanje fascija i oslobađanje napetosti.

Vježbe koje suzbijaju nakupljenu napetost

  • Nakupljenu napetost=stres iz područja ramenog obruča i vrata oslobodite vježbom istezanja: povucite bradu natrag tako da podignete vrh glave, rotirajte šake prema natrag tako da plačevi vode pokret od tijela natrag, spojite lopatice i povucite ih malo dolje mišićima stražnje strane prema donjem dijelu leđa. Ponovite nekoliko puta.
  • Iz iste pozicije stojeći ili sjedeći postavite šaku preko glave na suprotnu stranu lica i lagano povlačite glavu u stranu. Ne zaboravite gurati suprotno rame natrag i dolje pa ćete dobiti dvostruku korist istezanja cijele strane vrata od ramena do lica. Ponovite istezanje i s druge strane.
  • Naslonite ruke na stolac ili ogradu ispred sebe tako da se naslanjate podlakticama, ispružite laktove i spustite gornji dio tijela s ramenima između ruku. Možete sjediti pa se istegnuti naprijed ali možete i stajati pa istezanje pojačajte guranjem zdjelice natrag tako da se istegnu i ispružene noge.
  • Čučnite u duboki čučanj tako da pete ostanu na podlozi a zdjelicu ugnijezdite duboko između koljena. Zadržite se neko vrijeme lagano dišući.
  • A kod proslave pobjede skačite na sigurnom tlu (da ne ozlijedite gležnjeve) visoko i s rukama u svim željenim smjerovima jer nitko vas ne može zaustaviti u radosti pobjede.

SRETNO!

Jadranka Brozd, fizioterapeut s više od 40 godina iskustva
www.jadrankabrozd.hr